شهرام کوسه غراوی:

عضو فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه نمی‌توان از اکنون پیش بینی کرد چه کسی رئیس مجلس یازدهم خواهد شد، گفت: مجلس جای لابی است و جایگاهش بسیار متفاوت است؛ بنابراین نمی‌توان از الان در مورد ریاست آن پیش بینی کرد اما قطعا یکی از گزینه‌ها، محمدباقر قالیباف خواهد بود.

قالیباف یکی از گزینه‌های اصلی ریاست مجلس یازدهم است/ استقبال مردم از مستقلین بیش از سایر جناح‌ها خواهد بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ شهرام کوسه غراوی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با نقش مجلس در حل مشکلات مردم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فراکسیون مستقلین حضور داشتم، همواره سعی کردم نگاه اجرا محوری و مردم محوری را در اولویت کار خودم قرار دهم. فکر می‌کنم راه برون رفت از مشکلات فعلی جامعه این است که نگاه نماینده‌ها، فارغ از مسایل جناحی و بر اساس نگاه مردم محور باشد.

نگاه سیاسی خیلی نتوانسته است به مردم کمک کند

او حل مشکلات اقتصادی مردم را مهمترین اولویت نماینده‌ها دانست و ادامه داد: نگاه سیاسی خیلی نتوانسته است به مردم کمک کند چراکه اصل موضوع فعلی کشور، مساله معیشتی و سفره‌های مردم است و اینکه چه اتفاقی برای آنها می‌افتاد و چگونه می‌توان به اقتصاد و معیشت مردم، همانند حوزه امنیتی کشور که پایدار و برقرار هست، کمک کنیم.

قولی که به مردم می‌دهیم واقع بینانه باشد/ نتیجه‌ی قول دادن‌ها و عمل نکردن‌ها، بی اعتمادی مردم به نماینده‌ها و بدنه دولت است

نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه بیان کرد: حتی قول‌هایی که می‌دهیم باید فارغ از نگاه سیاسی، نگاه واقع بینانه و واقع گرایانه داشته باشد. در بسیاری از مواقع مدل و تعاریفی را بیان می‌کنیم که شاید عملیاتی و اجرایی شدن آن در آینده خیلی به نفع مردم نباشد؛ نتیجه‌ی قول دادن‌ها و عمل نکردن‌ها، منجر به بی اعتمادی مردم به نماینده‌ها و بدنه دولت شده است. بنابراین باید این نگاه را تقویت کنیم که حرف‌ها و قول‌هایمان بر اساس واقعیت‌ها باشد. شاید بیان همه مشکلات کار آسانی نباشد ولی انجام دادن آن باعث می‌شود که مردم احساس کنند که واقعیت‌ها گفته می‌شود.

کوسه غراوی با اشاره به لایحه بودجه، اظهار کرد: وقتی بودجه کشور بسته می‌شود ردیف‌های آن باید به طور کامل تخصیص یابد اما متاسفانه بعضا شاهد هستیم که بخشی از مبالغ ردیف‌های بودجه اختصاص پیدا نمی‌کند. حتی نگاه ما نسبت به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد مثل سیل و زلزله باید نگاه کاملا منطقی و واقع‌بینانه باشد. نماینده‌ها قدرت خود را از مردم می‌گیرند بنابراین نگاه‌ها، باید مردم محور باشد و نگاه سیاسی خیلی نمی‌تواند به مردم کمک کند.

استقبال مردم از مستقلین بیش از سایر جناح‌ها خواهد بود

کوسه غراوی با بیان اینکه در انتخابات آینده استقبال مردم از مستقلین بیش از سایر جناح‌ها خواهد بود، گفت: مردم هیچ وقت از من نپرسیدند که در کدام حزب حضور دارید بلکه عملکرد من برای آنها مهم است و من فکر می‌کنم عملگرایی و اجرا محوری، مهمترین عامل برای انتخاب مردم است و هر که وارد این عرصه می شود باید از حداقل‌های مدیریت آگاهی کامل داشته باشد. ۴ مقوله‌ی مدیریت در کلان، برنامه ریزی، تخصص و اعتبار، در عملکردها بسیار مهم است و اصلی ترین گزینه مدیریت است که وقتی وجود داشته باشد تخصص و برنامه‌ریزی را می‌توان بهتر اجرا کرد.

عدم نظارت کافی بر اجرای درست قوانین نقیصه بزرگ کشور ما است

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: هر چقدر به سمت مقوله اجرا محوری پیش برویم قطعا موفق تر خواهیم بود. به اندازه کافی قانون داریم لذا نقیصه بزرگ در کشور ما عدم نظارت کافی بر اجرای درست قوانین است. متاسفانه نظارت ما حداقلی است درحالی که اگر نظارت‌ها را تقویت کنیم می‌تواند به بهبود اجرای قوانین کمک می‌کند. به اندازه کافی کمیت قانون داریم و باید کیفیت‌ها را افزایش دهیم و نظارت‌ها را دقیق، اصولی و منطقی‌تر کنیم.

بعد از تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان روند ائتلاف‌ها بهتر شکل می‌گیرد

کوسه غراوی همچنین در خصوص انتخابات مجلس یازدهم و احتمال ائتلاف بین جریان‌ها، اظهار کرد: صحبت کردن در مورد ائتلاف زود است چراکه هنوز مشخص نیست چه کسانی به احراز صلاحیت می رسیدند؛ ۱۶ هزار نفر ثبت نام کردند درحالی که مجلس ۲۹۰ کرسی دارد. همه احساس تکلیف کردند و فکر می‌کنند می‌توانند برای جامعه و مردم کاری کنند. بنابراین بعد از تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، روند ائتلاف‌ها بهتر شکل می‌گیرد.

 قالیباف یکی از گزینه‌های اصلی ریاست مجلس خواهد بود

این نماینده مردم در پاسخ به این سوال که رییس مجلس یازدهم چه کسی خواهد بود، گفت: نمی‌توان از الان پیش بینی کرد که چه کسی رئیس مجلس یازدهم خواهد بود چراکه مجلس جای لابی است و جایگاهش بسیار متفاوت است؛ اما قطعا یکی از گزینه‌ها، محمدباقر قالیباف خواهد بود و البته گزینه‌های دیگری هم در کنار ایشان مطرح هستند. ابتدا باید منتظر ماند و دید که مردم به چه کسانی رأی می‌دهند بعد از آن می توان اظهار نظر کرد. آقای قالیباف هم هنوز در عرصه کاندیداتوری است و باید پیش رفت و دید چه اتفاقی می‌افتد.

زنان در پاکدستی بدنه بسیار توانمندی در جامعه هستند

نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در خصوص لزوم حضور زنان و جوانان در مجلس و پست‌های مدیریتی، اظهار کرد: بانوان ظرفیت‌های بسیار متفاوتی دارند. در پاکدستی یک بدنه بسیار توانمندی هستند لذا ظرفیت بانوان با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

پیشکسوتان به عنوان مشاور به جوانان کمک کنند

کوسه غراوی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که در مجلس رخ داد، عدم به کارگیری بازنشسته‌ها بود تا از چابکی و ظرفیت جوانانی که انرژی و پتانسیل زیادی دارند، بیشتر استفاده شود؛ در کنار آنها هم افراد توانمندتر و پیشکسوت که تجربه زیادی دارند می‌توانند به عنوان مشاور به جوانان کمک کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار