نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان به بلاتکلیفی طرح گردشگری جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: این جزیره از موضوعات مهم و حیاتی استان است و تاکید همیشگی بنده بر احیا و بهره‌برداری صحیح از آن برای توسعه و پیشرفت استان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان: احیای جزیره آشوراده سبب توسعه گردشگری استان گلستان می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه دوشنبه در دیدار سرپرست و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: گردشگری یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده برای توسعه استان گلستان است.

وی با بیان اینکه باید از جاذبه‌های طبیعی استان برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر استفاده کرد، افزود: برای بهره‌برداری از جاذبه‌ها و توسعه گردشگری استان مانند جزیره آشوراده همه باید دست به دست هم دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با تأکید بر حفظ و احیای میراث تاریخی بیان داشت: آنچه از گذشتگان به ما رسیده است را باید به خوبی حفظ و در صورت نیاز مرمت و احیا کنیم و این سرمایه‌ها را به نسل‌های بعدی بسپاریم.

وی به بلاتکلیفی طرح گردشگری جزیره آشوراده هم اشاره کرد و گفت: این جزیره از موضوعات مهم و حیاتی استان است و تاکید همیشگی بنده بر احیا و بهره‌برداری صحیح از آن برای توسعه و پیشرفت استان بوده است.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: احیای این جزیره می‌تواند جاذبه بسیار خوبی برای استان گلستان باشد و احیای آن همت همه مدیران و مسئولان را می‌طلبد.

وی احیای دیوار دفاعی گرگان را یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان برشمرد و گفت: تلاش برای ثبت جهانی این اثر ارزشمند همت ویژه‌ایی می‌طلبد و جذب سرمایه‌گذاران برای احیای آن باید دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان باشد.

در این جلسه احمد تجری سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز گزارشی از برنامه‌های این اداره کل در بخش‌ها و موضوعات مختلف ارائه کرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار