مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس گفت: برنامه امسال صندوق کارآفرینی امید, "روستای بدون بیکار" است که طرح‌ها آماده شده و به زودی اجرا خواهد شد و امسال برای طرح‌های زنجیره تولید و طرح روستای بدون بیکار, ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

طرح "روستای بدون بیکار" در شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛جانعلی قورچای عصر امروز در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی با اهالی دهستان باغلی مرامه در مسجد جامع روستای باغلی مرامه گنبدکاووس اظهار داشت: در هفته دولت 76 پروژه قابل افتتاح با اعتبار 28 میلیارد ریال و یک پروژه قابل کلنگ زنی با اعتبار 25 میلیارد ریال, مجموعا 43 میلیارد ریال اعتبار و 77 پروژه کلنگ زنی و افتتاح می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در 76 پروژه قابل افتتاح 79 نفر و در پروژه کلنگ‌زنی 25 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهند شد که در مجموع 104 نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های قابل افتتاح شامل, طرح‌های خوداشتغالی, مشاغل خانگی و کارفرمایی است و پروژه تولید شیرینی جات سنتی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: کارگاه تولید شیرینی‌جات سنتی در روستای آق‌قایه در 8 ماه راه‌اندازی شده و روزانه یک تن شیرینی سنتی پخت خواهد کرد.

وی یادآور شد: محوریت برنامه امسال صندوق کارآفرینی امید, " روستای بدون بیکار" است که طرح‌های موردنظر آماده و به زودی اجرا خواهد شد و امسال برای طرح‌های زنجیره تولید, طرح‌های کارفرمایی و یا پشتیبان مشاغل خانگی برای روستای بدون بیکار, 40 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

قورچای تاکید کرد: یکی از پروژه‌های خوب و مهم قابل افتتاح, فرآوری دوغ شتر با تولید روزانه 500 کیلو و اشتغالزایی 4 نفر به طور مستقیم و تسهیلات 2 میلیارد ریال است.

40 میلیارد ریال برای توسعه روستایی شبکه برق گنبدکاووس در نظر گرفته شده است

محمدعلی عرب‌گلو, مدیر توزیع برق گنبدکاووس در این دیدار اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در روستاها, تجاوز به حریم برق است, به صورتی که با ساخت و سازهای روستایی به حریم شبکه برق تجاوز شده و نمی‌توان پروژه جدیدی اجرا کرد.

وی افزود: ضعف ولتاژ برق در بیشتر روستاها به ویژه در فصل گرما وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده در راستا به روزرسانی و توسعه شبکه‌های برق روستایی, 100 ترانس برق در حوزه روستایی گنبدکاووس با اعتبار 40 میلیارد ریال نصب شد.

مدیر شبکه توزیع برق گنبدکاووس تصریح کرد: در دهستان باغلی مرامه 48 متقاضی درخواست تامین برق شبکه‌سازی در راستا توسعه برق روستایی هستند و فیدر جدید در این دهستان نصب شده که برای تقویت برق تاثیر بسزایی دارد.

وی یادآور شد: کل اعتباراتی که برای پروژه‌های در حال انجام و یا پایان یافته دهستان باغلی مرامه در نظر گرفته شده یک میلیارد و 365 میلیارد تومان است و امسال 28 ترانس برق در این دهستان نصب شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار