مهدی صدفی مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

مراسم خاکسپاری پیکر شهید سردار سلیمانی به تعویق افتاد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، صدفی گفت: خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه به دلیل ازدحام جمعیت  متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

تشییع پیکر شهید سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار پورجعفری که امروز 17 دیماه از صبح زود در دیار کریمان آغاز شده بود. پس از ساعتها و گذر از مسیرهای مختلف در کرمان و در میان خیل عظیم عزاداران هم‌چنان ادامه داشت به سمت گلزار شهدا حرکت کرده است. اکنون خیابان‌های کرمان مملو از مردمانی است که آمده‌اند برای آخرین بار با سردار محبوب‌شان وداع کنند. مردمانی که با پلاکاردهای «انتقام سخت» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند.

ازدحام جمعیت در مراسم وداع به حدی است که تعدادی از عزاداران مصدوم شده و تعدادی نیز جان باخته‌اند که پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور با تایید مصدومیت و فوت تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به ایسنا گفت: متاسفانه برابر گزارش‌هایی دریافتی به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از هموطنان در حین مراسم، مجروح شده و تعدادی دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با بیان این‌که رسیدگی به مجروحان ادامه دارد، گفت: جزئیات این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمن آن که دکتر نمکی وزیر بهداشت شخصا در محل حضور دارند و این موضوع  را مدیریت می‌کنند.

با بلند شدن بانگ اذان ظهر به افق کرمان مردم حاضر در گلزار شهدای کرمان بر روی سنگ های مزار و زمین گلزار نماز را اقامه کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار