مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از برگزاری دوره آموزشی ستاره‌شناسی و کیهان‌شناسی در مراکز این کانون خبر داد و گفت: آشناسازی بیشتر اعضا به داده‌های روز اخترشناسی و نجوم از اهداف این آموزش‌ها است.

کودکان گلستانی ستاره‌شناس می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محبوبه رجب نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:آموزش نجوم و کیهان‌شناسی و پی بردن به عظمت خلقت پروردگار در آسمان‌ها برای همه گروه‌های سنی با هر سطح تحصیلاتی مفید و ارزنده بوده بر روی جهان‌بینی افراد تأثیر فراوانی دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر کودکان، مربیان کانون های پرورش فکر گلستان هم با حضور در دوره های آموزشی با ستاره شناسی و نجوم آشنا می شوند تا ارایه مطالب و یافته های علمی به کودکان با تاثیر بیشتر انجام شود.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، مربیان در این دوره ها با توضیحات جامعی در رابطه با مفاهیم و اصطلاحات علم نجوم همچون کره آسمان، کهکشان و اجرام کیهانی، منظومه شمسی و دیگر مفاهیم علمی مانند سیاهچاله ها، کلیات و ساختار ستارگان آشنا می شوند.

رجب نسب ادامه داد: همه ۱۷ مرکز کانون پرورش فکری گلستان دارای تلسکوپ بوده و دو واحد آسمان نمای دیجیتال در گرگان و گنبد در اختیار کودکان علاقه مند به نجوم قرار دارد.

گلستان ۵۸ هزار عضو در کتابخانه های شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار