مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان:اجرام آسمانی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان رصد می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: در تیرماه امسال، دومین آسمان‌نمای دیجیتالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در مجتمع فرهنگی هنری گرگان به بهره‌‌برداری خواهد رسید.

دومین آسمان‌نمای دیجیتالی گلستان به بهره‌‌برداری می‌رسد
به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی اظهار کرد: آسمان‌نمای دیجیتالی مجتمع فرهنگی هنری گرگان به جهت پاسخگویی به سوالات علمی علاقه‌مندان به علم نجوم در تیرماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این آسمان‌نما که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در تیرماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد ضمن معرفی توانمندی کانون، امکان رصد اجرام آسمانی از قبیل ستارگان، سیارات، کهکشان‌ها، سحابی‌ها، ستارگان دنباله‌دار و هلال ماه برای کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌ها در حوزه غرب استان فراهم می‌شود.

 گفتنی است این آسمان‌نما با ظرفیت 80 نفر در قطر آسمانی هشت متر، در زمینی به مساحت 100 متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر 800 میلون ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیستم نمایش پاناسونیک، صوت استریو و استفاده همزمان از لیزر شو و پلانتاریوم از قابلیت‌های ویژه ای است که این ظرفیت علمی را از سایر آسمان‌نماهای مشابه متمایز می‌کند.

گفتنی است در سال گذشته اولین آسمان‌نمای دیجیتالی کانون پرورش فکری گلستان در گنبدکاووس راه‌اندازی شده بود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار