مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: برای ۷۰ هکتار از عرصه‌های منابع ملی شامل اراضی جنگلی و مرتعی به نام دولت سند گرفته شده که ارزش ریالی این اراضی بیش از ۳۰ میلیارد تومان است.

۷۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی گلستان به منابع طبیعی بازگشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوطالب قزلسفلو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 6 سال اخیر 365 هکتار از اراضی جنگلی و چهار هزار و 442 هکتار اراضی مرتعی استان با حکم قضائی خلع ید شده است. 

وی افزود: از سال گذشته تا کنون برای 70 هکتار از عرصه‌های منابع ملی با کمک دادگستری و اداره کل ثبت اسناد و املاک، به نام دولت سند گرفته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: ارزش ریالی این اراضی بیش از 30 میلیاردتومان تخمین زده شده که حدود 5 برابر اعتبارات استانی است. همچنین اقدامات و پیگیری‌های لازم برای بازگرداندن 66 هکتار از اراضی به منابع طبیعی نیز در حال انجام است.

وی درباره طرح خروج دام از جنگل‌ها و مراتع بیان داشت: ورود دام به داخل جنگل ممنوع است و کسانی که پروانه چرا و دامداری مستمر دارند می‌توانند در نقاطی که به آنان اعلام می‌شود دام خود را تعلیف کنند.

قزلسفلو با اشاره به وجود 862 هزار هکتار مرتع در استان افزود: افراد متخلف که دارای پروانه نیستند و دام خود را در جنگل و مراتع رها می‌کنند، 90 هزار تومان به ازای هر راس دام جریمه می‌شوند.

وی درباره خسارت‌های سیل امسال به منابع طبیعی استان هم یادآورشد: در سیل اخیر 13 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به مراتع و جنگل‌ها وارد شد که دو میلیارد و 300 میلیون تومان آن در حوزه طرح‌های آبخیزداری است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار