سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: بازارچه صنایع دستی در جوار بقاع متبرکه گلستان ایجاد می شود.

بازارچه صنایع دستی در جوار بقاع متبرکه گلستان ایجاد می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری ظهر پنجشنبه در کارگروه مشترک وقف و آیین انعقاد تفاهمنامه بین ادارات کل اوقاف و میراث فرهنگی گلستان اظهارکرد: با تعامل و هم افزایی و هم اندیشی بین دستگاهی می توان به بسیاری از اهداف رسید.

وی افزود: با انعقاد تفاهمنامه می توان از ظرفیت دستگاه های مختلف از جمله اوقاف برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کرد.

تجری گفت: خوشبختانه نگاه مدیریت اوقاف گلستان، نگاه کارآفرینی است که این امر بسیار ارزشمند بوده و می توان برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها بهره گرفت.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه در جوار بقاع متبرکه، توضیح داد: در زمینه صنایع دستی اگر ما به مشاغل خانگی و به موضوع رونق تولید ملی فکر می کنیم باید این امر را با جدیت دنیال کنیم زیرا تبلور رونق تولید ملی در صنایع دستی اتفاق می افتد.

تجری ادامه داد: همه مراحل تولید محصولات صنایع دستی در داخل کشور و استان اتفاق می افتد و آنها از نظر تولید مشکلی ندارد زیرا هنرمندان ما در سطح بالایی قرار دارند و حتی نشان ملی و بین المللی هم دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: هنرمندان عمدتاً برای بازاریابی و عرضه محصول خود مشکل دارند که باید ظرفیت های متعددی برای آنها فراهم کنیم تا زمینه فروش محصولات آنها ایجاد شود.

تجری بیان کرد: قطعاً یکی از این ظرفیت ها، استفاده از بقاع متبرکه است که می توان بازارچه هایی را در جوار آنها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از بقاع متبرکه گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مسافران در بقاع متبرکه حضور می یابند، این امر ظرفیت خوبی برای ایجاد بازارچه و نمایشگاه است.

این جلسه در راستای همکاری در زمینه های مباحث راه اندازی بازارچه صنایع دستی در حوزه کارآفرینی و طرح های حمایتی، موزه وقف، حفظ آثار تاریخی در بقاع متبرکه و سرمایه گذاری در موقوفات برگزار شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار