سفر وزیر راه و شهرسازی به گلستان، دستگیری شبکه فساد مالی در شهرداری بندرگز توسط اطلاعات سپاه، آغاز مایه‌کوبی ۱۲۰هزار دام سنگین استان و اعلام پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دهه فجر از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته استان گلستان بود.

رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در سفری یک‌روزه و برای بررسی آخرین وضعیت چند طرح عمرانی و زیربنایی از طریق فرودگاه گرگان وارد استان گلستان شد.

محمد اسلامی در این سفر یک روزه علاوه بر افتتاح ۲ هزار و سیصد و بیستمین واحد احداثی مناطق سیل‌زده این استان در شهر آق‌قلا، از ایستگاه بین المللی راه آهن شهر مرزی اینچه‌برون در مرز گلستان با کشور ترکمنستان و همچنین پروژه غیرهمسطح کمربندی شهرهای علی آبادکتول و گرگان دیده کرده و چگونگی اجرای طرح اتصال راه آهن اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود را مورد بررسی قرار داد.

**

چهارمین همایش دوچرخه‌سواران، به مناسبت زادروز دکتر "غلامعلی بسکی" که در نزد طرفداران محیط زیست به پدر طبیعت ایران مشهور است، باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری در گنبدکاووس برگزار شد.

**

بارش برف در اواسط هفته گذشته  در مناطق کوهستانی و میان‌بند گلستان و کاهش ۱۰ درجه‌ای دما علاوه بر بروز مشکلات در تردد خودروها و ساکنان این مناطق، مصرف گاز این استان را ۱۲ درصد بیشتر کرد.

بارش برف در برخی مناطق مانند حاجی آباد خوش‌ییلاق به ۲۲ سانتیمتر رسید.

کاهش دمای هوای در اغلب مناطق شهری و روستایی، استفاده از گاز طبیعی در گلستان را افزایش داد به طوری که شرکت گاز استان برای جلوگیری از افت فشار، ارائه خدمت به برخی واحدهای صنعتی را محدود و در روزهای پایانی هفته نیز گاز ادارات دولتی استان را قطع کرد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان ضمن تایید شروع موج دوم آنفولانزا در این استان گفت: فراگیری این بیماری در منطقه تحت کنترل است اما تداوم رعایت موارد بهداشتی توسط شهروندان ضروریست. 

به‌گفته عبدالرضا فاضل در روزهای ابتدایی هفته گذشته، شدت شیوع بیماری آنفلوآنزا در گلستان بویژه بین کودکان بیشتر شده و افراد بستری این رده سنی در بیمارستان تخصصی اطفال گرگان به ۳۰ نفر در روز رسید.

**

پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان با معرفی نفرات برتر بخش‌های گوناگون به کار خود پایان داد.

خبرنگاران و فعالان ۳۰ رسانه گلستان، ۹۶۰ اثر خود را در ۱۲ قالب عکس خبری، فیلم و گزارش خبری، مستند، نماهنگ، موشن گرافی، اینفوگرافی، پادکست، گزارش، سرمقاله، خبر، تیتر و مصاحبه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند.

**

 تاکوهی هارتونیانس بانوی ارمنی اهل شهرستان علی آبادکتول استان گلستان نقاشی لحظه شهادت و دست جدا شده سردار سلیمانی را برای نگهداری در موزه شهدای کرمان به خانواده این شهید اهدا کرد.

**

رزمایش اقتدار مدافعان حریم ولایت با با حضور ۵۵ گردان در راستای برنامه سالانه گردان های بسیج و برای حفظ آمادگی و اقتدار و امید آفرینی در جامعه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهل سالگی شجره طیبه بسیج برگزار شد.

توزیع یک‌هزار و ۱۰۰ سبد معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، بکارگیری ۳ هزار و ۲۹۸ بسیجی و گروه‌های جهادی برای خدمات رسانی، اعزام ۱۴ تیم پزشکی و دندانپزشکی به مناطق محروم استان، اعزام ۶ تیم دامپزشکی و پخش دارو به همراه تیم‌های پزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار استان از جمله بخش های این رزمایش بود.

**

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان گفت: مایه‌کوبی ۱۲۰ هزار راس دام سنگین این استان برای پیشگیری از بروز بیماری آبله گاوی (لمپی اسکین) آغاز شد.

محسن عبدالوند اظهار داشت: اولویت اجرای این طرح با مناطق و نواحی پر خطر اعم از کانون های بیماری چند سال قبل و شعاع کانون، مناطق مشکوک و پرجمعیت دامی و اطراف تالاب‌ها، رودخانه‌ها و روستاهای اطراف میدان خرید و فروش دام استان است.

**

سپاه نینوای استان گلستان در اطلاعیه ای از  شناسایی و دستگیری اعضای باند فساد مالی - اداری در شهرداری بندرگز خبرداد.
دادستان بندرگز در خصوص جزییات این پرونده اظهار داشت: از این تعداد ۲ نفر به اتهام معاونت در اختلاس و اخذ مال بر خلاف قانون با قرار وجه التزام و نظارت قضایی یک ماهه و منع اشتغال به کار در شهرداری به طور موقت آزاد شدند.

محمد طالبی  بیان کرد: یک نفر دیگر به اتهام اختلاس و تبانی در معاملات دولتی بازداشت موقت است و ۲ نفر هم به اتهام معاونت در تبانی معاملات دولتی و اخذ مال بر خلاف قانون با قرار کفالت در بازداشت هستند.

**

هادی حق‌شناس استاندار گلستان گفت : در ایام الله دهه فجر امسال پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل توجهی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

**

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی با حضور ۱۱ گروه از مناطق مختلف استان در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری گرگان با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

**

خانواده ۲ جوان گلستانی که فرزندانشان ۵ سال قبل در حوادثی جداگانه به قتل رسیده بودند، قاتلان را پای چوبه دار و به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) بخشیدند.

**

مجمع انتخابات هیات فوتبال گلستان با حضور یک کاندیدا برگزار شد که ۱۳ رای سفید اعضای مجمع مورد توجه قرار گرفت.

در این مجمع قاسم کوهستانی که رییس هیات فوتبال گلستان است با ۱۵ رای برای ۴ سال دیگر در این مسوولیت باقی ماند.

**

میزبانی گرگان از هفته پنجم لیگ برتر کبدی باشگاه های کشور در گرگان، ادامه رقابتهای کورس سوارکاری پاییزه گنبد، استمرار صدرنشینی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در لیگ برتر و پیروزی تیم والیبال پاس گرگان در لیگ دسته اول والیبال از جمله رویدادهای ورزشی هفته گذشته گلستان بود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار