کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان:

کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان، حضرت فاطمه(س) را بانوی اول اسلام در عفاف، عصمت و کرامت معرفی کرد که الگو و اسوه برای همگان هستند و حدیث کساء دلیل بر عصمت ایشان است.

حضرت فاطمه(س) بانوی اول اسلام در عفاف، عصمت و کرامت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ خانم فاطمه جلالی در ویژه مراسم شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در جمع بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان، بیان کرد: خداوند در عالم، نظام استوار و دقیق توحیدی را قرار داده است، به گونه ای که با استعدادترین و قابلیت ترین مخلوقات خود یعنی انسان را رها خلق نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه انسان با توجه به جایگاه خود در این نظام، برای به ثمرنشستن قابلیت ها تلاش کند، افزود: شأنیت همه چیز در عالم با توجه به موقعیتی است که نسبت به وجود نازنین حضرت فاطمه(س) دارند و بر این اساس، سنجیده می شوند.

کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان به جایگاه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در حدیث کساء اشاره کرد و گفت: این حدیث، بهترین حدیث برای یافتن باارزش ترین شئون است که پس از بیان چگونگی حضور پنج تن(علیهم السلام) تحت لوای پیامبر(ص) و حضرت فاطمه(س)، رابطه و رفتار آن بزرگواران نسبت به یکدیگر و درخواست هایشان از خداوند مطرح شده و سپس خداوند که همه شئون نزد اوست، ملائکه را مورد خطاب قرار داده و شأن اهل بیت(علیهم السلام) را بیان می فرمایند.

جلالی ادامه داد: همه چیز حتی خلقت آسمان و زمین و ماه و خورشید، یعنی تمام هستی و تمام جایگاه های موجود در آن، به وجود اهل بیت(علیهم السلام) است و این نشان می دهد که باارزش ترین و عالی ترین شئون نزد خدا، شئون مربوط به اهل بیت(علیهم السلام) است.

وی در تشریح فراز «هُمْ فاطِمَةُ وَاَبُوها وَبَعلُها وَبَنُوها» در حدیث کساء بیان کرد: این عبارت نشان‌دهنده‌ جایگاه والای‌ حضرت زهرا(سلام الله علیها) در آسمان‌ها و در میان فرشتگان الهی است؛ خداوند حضرت زهرا(س) را محور قرار داده است که نشان‌گر عظمت و بزرگی ایشان در عالم هستی است.

کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان به آیه تطهیر در حدیث اشاره کرد و توضیح داد: خداوند افراد تحت کساء را با واژه «هُم» معرفی می کنند «هُمْ أَهْلُ بَیْتِ النُبُوَّةِ، وَ مَعْدِنِ الرِسالَةِ»، و برای دقیق تر معرفی شدن افراد آن، می فرمایند: «وَ هُمْ فاطِمَةُ» اینها فاطمه هستند، به این معنا که تمام این بزرگواران فاطمی هستند.

جلالی، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را یگانه بانویی از اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) خواند که به مقام عصمت و طهارت رسید و حضرت در غیر مقام نبوّت، در اخلاق، علم و کمالات همچون پدر بزرگوارشان عمل می کردند.

وی همچنین، حضرت فاطمه(س) را بانوی اول اسلام در عفاف، عصمت و کرامت معرفی کرد که الگو و اسوه برای همگان هستند و حدیث کساء دلیل بر عصمت ایشان است.

حوزه

ارسال نظر

آخرین اخبار