استاد حوزه ودانشگاه:

حجت الاسلام پیکرستان گفت:سیره ی زندگی حضرت فاطمه (س) میتواند الگو و راهگشای خوبی برای ما انسان ها باشد.

حضرت زهرا(س) الگوی بزرگی برای جامعه بشری است/توسل به حضرت فاطمه(س) راهگشای مشکلات ما است

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی پیکرستان استاد حوزه ودانشگاه در خصوص فضائل حضرت زهرا (س)در گفت وگویی با خبرنگار ما گفت:حضرت زهرا (س) دارای شخصیت وجایگاه والایی در اسلام هستند، چرا که ایشان فرزند رسول خدا(ص)،همچنین همسر امیرالمومنین (ع) و مادر امامان معصوم(ع) هستند.

وی با اشاره به توجه زیاد حضرت زهرا(س) نسبت به حجاب،خاطرنشان کرد:روایت است که حضرت علی (ع) فرموده اند:نابینائی خواست تا بر حضرت زهرا (س) وارد شود و سپس حضرت زهرا(س)خود را از اوپوشاند؛رسول خدا(ص) فرمودند:برای چه خود را از این نامحرم می پوشانی او که تورا نمیبیند؟ حضرت نیز در پاسخ به رسول خدا(ص) می فرماید:او که مرا نمیبیند ولی من که اورا میبینم و او بوی مرا استشمام میکند.

او ادامه داد:اگر امروز زنان ما به عنوان رکن اصلی جامه و خانواده که اساس تربیت به دست آنها شکل می گیرد بخواهند الگوی برای زندگی خود داشته باشند بدون شک سیره ی زندگی آن حضرت می توانند الگوی مناسب و راه گشاهی برای آنها باشد.

حجت الاسلام پیکرستان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از همان کودکی در راه اسلام قدم برداشته است،تصریح کرد:حضرت فاطمه(ع) از همان دوران خردسالی نه مانند یک دختر کوچک بلکه مانند یک مادری دلسوز از حضرت رسول(ص) در مقابل اذیت های مشرکین و پایداری از مقام نبوت حمایت نمود است.

وی،اذعان داشت:رضایت و غضب حضرت زهرا(س) معیار برای رضایت وغضب خدا است چرا که پیامبراکرم(ص) فرموده است:یا فاطمه خداوند با رضای تو رضایتمند و با غضب تو غضبناک خواهد شد.

حجت الاسلام پیکرستان،خاطرنشان کرد:یکی از یادگار هایی که از حضرت زهرا(س) به جا مانده است تسبیحات آن حضرت است،چرا که پیامبر اکرم (ص) به آن حضرت فرموده است این تسبیحات از دنیا و آنچه در آن است برای تو بهتر است.

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آور شد:مقام حضرت زهرا چنان بالا است که ما هرچه بگوییم در اندازه توان واستعداد خود گفتهایم و زبان قاصر از بیان شان مقام حضرت فاطمه(س) می باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار