قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۵۷۲ دلار و یک سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۲۱

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رویترز، در حالی که افزایش نگرانی ها در مورد ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی موجب کمرنگ شدن تاثیر آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و افزایش تقاضا برای خرید طلا شده، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1572 دلار و یک سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد رشد به 1577 دلار و 50 سنت رسید.

تیمی از متخصصان بین المللی به سرپرستی سازمان بهداشت جهانی برای کمک به تحقیقات در مورد ویروس کرونا عازم پکن شده اند. این ویروس تاکنون جان بیش از 900 نفر را در چین گرفته و میزان تلفات آن به بیش از تلفات ویروس سارس رسیده است.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی به دلیل افزایش تلفات ویروس کرونا در چین شاهد کاهش بوده است. پس از انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا ارزش دلار امروز به نزدیکی بالاترین رقم 4 ماه گذشته رسیده بود، اما نگرانی از ویروس کرونا سبب افت ارزش دلار شده است.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، رشد اقتصاد این کشور در سال گذشته میلادی به دلیل رشد ضعیف اقتصاد جهانی کند شده است، اما ریسک های کلیدی کاهش یافته و احتمال بروز رکود از بین رفته است، هرچند که به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان احتمال کاهش رشد اقتصادی وجود دارد. شیوع ویروس کرونا همچنان بر فعالیت بازارهای فیزیکی طلا در چین و هنگ کنگ سایه افکنده و میزان تقاضا در سایر قطب های تجارت طلا نیز با افت و خیز مواجه شده است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.13 درصد افزایش به 916.08 تن رسید. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امروز قرار است پیشنهاد کاهش 21 درصدی کمک های خارجی و کاهش اعتبار برنامه های شبکه تامین اجتماعی را در بودجه 4.8 تریلیون دلاری دولت خود به کنگره آمریکا ارائه دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار