فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به بارش شدید برف در مناطق کوهستانی و جنگلی این استان از شهروندان خواست با حیوانات وحشی که به خاطر سرما و گرسنگی به حاشیه روستاها و مناطق مسکونی پناه می‌آورند با خشونت رفتار نکنند.

درخواست محیط‌زیست گلستان برای مهربانی با وحوش در سرما و برف

به گزارش گلستان ۲۴؛ ارتفاع برفی که از شامگاه دیشب در مناطق کوهستانی استان باریده در برخی مناطق به بیش از ۲۰ سانتی متر رسیده است.

 بر اساس گزارش های رسمی، برف تاکنون دست‌کم یکصد روستای کوهستانی گلستان را سفید پوش کرد و سبب اخلال در رفت و آمدهای کوهستانی شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به شدت گرفتن بارش برف و کاهش دمای هوا، احتمال پناه آوردن حیوانات وحشی برای در امان ماندن از سرما و پیدا کردن غذا به حاشیه روستاها و مناطق مسکونی وجود دارد.

مهدی رضایی افزود: کوچ موقت و پناه آوردن حیات وحش مناطق حفاظت شده و زیستگاههای استان به سمت دامنه ها و مناطق پست تر در سرما و برف امری طبیعی است تا از سرمای زمستان در امان باشند. 

وی ادامه داد : گونه های جانوری مانند کل و بز ، قوچ و میش و گوزن مرال، گراز و شوکا مهم ترین گونه هایی هستند که بر اثر سرما به حاشیه مناطق مسکونی پناه می آورند و انتظار داریم مردم در صورت مشاهده آنها ضمن اطلاع رسانی به‌موقع به محیط بانان یا اداره حفاظت محیط زیست، از آنها محافظت کرده و اجازه ندهند افراد سودجو و فرصت طلب این حیوانات را شکار کرده یا مورد آزار و اذیت قرار دهند. 

رضایی گفت : محیط بانان در مناطق مختلف در آمادگی کامل به سر می برند و بدون شک با هرگونه تخلف زیست محیطی با قاطعیت برخورد خواهند کرد. 

وی افزود : برای حفظ تنوع زیستی نیازمند مشارکت عمومی هستیم.

وی از شهروندان و علاقمندان به محیط زیست خواست در صورت مشاهده این موارد، ضمن اطلاع به ماموران محیط زیست با شماره تماس ۱۵۴۰ یا مراجعه به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط زیست، برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه آسیب به این گونه های جانوری ارزشمند همکاری کنند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار