مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: تعداد محیطبانان این اداره‌کل برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی کمتر از مصوبه تعیین شده قانون است که برای حل این مشکل، استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی از جمله کوهنوردان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست: کوهنوردان گلستان محیط‌بان می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا کنعانی امروز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کوهنورد اظهار داشت: کوهنوردان به دلیل آشنایی تخصصی با مناطق صعب العبور و کوهستانی، می توانند یاریگر سازمان محیط زیست در کمک به حفظ عرصه ها  در برابر حوادثی مانند آتش سوزی و یا دست اندازی شکارچیان غیرمجاز باشند.

رییس هیات کوهنوردی گلستان نیز در این مراسم گفت: کوهنوردان سفیران محیط زیست به شمار می روند که می توان از ظرفیت آن ها هنگام حضور در کوهستان ها برای حفظ طبیعت و ترویج آن در جامعه استفاده کرد.

محمد فلاحی افزود: کوهنوردان گلستان آمادگی دارند هنگام برگزاری کارگاه آموزشی برای علاقمندان، یکی از سرفصل های مرتبط با مناطق کوهستانی را رایگان آموزش دهند.

به گفته وی استان گلستان ۲۰ باشگاه کوهنوردی با ۴۰۰ کوهنورد دارد که در این باشگاه ها بیش از ۴۰ مربی مسوولیت آموزش علاقمندان در رشته های کوهپیمایی، غارنوردی، سنگ نوردی و صعودهای ورزشی را بر عهده دارند.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۰۳ میلادی ، روز ۱۱ دسامبر مصادف با بیستم آذر را به عنوان روز جهانی کوهستان تعیین کرد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار