مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه ۴۳ درصد واحدهای مسکونی در روستاها غیرمقاوم است گفت: براساس سرشماری ۹۵ بیش از ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور به مقاوم‌سازی نیاز دارد.

۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحدمسکونی روستایی در کشور غیرمقاوم است‌

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: از سال 84 که طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در کشور آغاز شد تا کنون یک میلیون و 725 واحدمسکونی در روستاهای کشور مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحدمسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده است، افزود: علاوه براین حدود 450 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی که در اثر حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله دچار آسیب شده بودند، بازسازی شدند. ضمن اینکه پیش از سال 84 نیز نزدیک به 180 هزار واحدمسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده بود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن با بیان اینکه طبق آمار 43 درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور غیرمقاوم است، ادامه داد: براساس سرشماری 95 بیش از 5 میلیون و 370 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور غیرمقاوم بوده که این شاخص در استان‌های مختلف متفاوت است.

وی افزود: میانگین این شاخص در گلستان حدود 45 درصد است اما در برخی شهرستان‌ها مانند مراوه‌تپه کمتر از 32 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم هستند.

سهرابی با اشاره به تداوم طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در برنامه ششم توسعه گفت: براساس ماده 59 این قانون، باید سالانه 200 هزار واحدمسکونی در روستاها نوسازی شود که تا پایان برنامه ششم این تعداد باید به یک میلیون واحد برسد.

وی درباره بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده کشور بیان داشت: تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده به اتمام رسیده و بیش از 20 هزار واحد جدید ساخته و تحویل مردم سیل‌زده شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: سعی می‌کنیم در دو ماه باقی مانده تا پایان سال 40 هزار واحد مسکونی را در زون اصلی حادثه دیده در استان‌ها تکمیل کنیم. بقیه واحدها که ساخت آنها عمدتا از مهرماه آغاز شده تا اردیبهشت ماه سال آینده تحویل سیل‌زدگان خواهدشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار