پیگیری عملکردها در مناطق سیل زده و زلزله‌زده

معاون بنیاد مسکن از افزایش سقف تسهیلات برای واحدهای روستایی تا 40 میلیون تومان و در مناطق شهری تا 50 میلیون تومان خبر داد و افزود کمک های بلاعوض نیز 2برابر شده است.

افزایش سقف تسهیلات در مناطق سیل زده
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: خرمشهر معابر عمومی باز شده است در آبادان نیز معابر عمومی و مسیرهای اصلی باز است و  تردد ادامه دارد اما  در اهواز مناطق مهمی همچنان دچار آبگرفتگی هستند و هر منطقه به یکی از دستگاه ها سپرده شده تا سرعت خارج کردن آب را بالا ببرند. 

شریعتی افزود: شهرستان کارون و کوته عبدالله وضعیت حاد است و دستگاه های زیادی درگیر  هستند و به  دنبال خارج کردن آب از مناطق مختلف هستند. با توجه به حجم بالای بارش (113 میلی متر در 2 ساعت و  نیم در آبادان  و 88 میلیمتر بارندگی در اهواز) رقم بالایی بوده است که سطح آبهای زیرزمینی را بالا آورده است به طوریکه آب از خود زمین هم بیرون میزند. 

استاندار خوزستان دربار ه کندی ساخت و ساز نیز گفت: در تابستان بعلت مشکلات بتن ریزی، سرعت کار کم بود اما اکنون کار با سرعت بهتر انجام می شود و در وقت مقرر تا پایان سال کار ساخت و ساز به پایان خواهد رسید.

عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن در ارتباط تصویری با برنامه گفت: مصالح اصلی مثل فولاد و سیمان تامین و با قیمت تمام شده بدون افزایش قیمت در اختیار مردم قرار می گیرد. بتن در منطقه تولید می شود و تلاش ها بر این است که قیمت ها را ثابت نگه داریم.

مهدیان گفت: برای اولین بار نیز سقف وام را افزایش دادیم و بلاعوض نیز دو برابر شده است. میزان وام برای روستائیان 40 میلیون و برای شهری 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او گفت: مسئولیت دیوارهای حفاظتی بر عهده سازمان آب منطقه ای و وزارت نیرو است اما  با توجه به گستردگی و حجم کار تعدادی از روستاهای در معرض  طر به بنیاد مسکن واگذار شد و با تمام ظرفیت کار انجام می شود.

هادی حق‌شناس  استاندار گلستان در ارتباط تصویری  گفت: از 7 هزار و 707 واحد احداثی گلستان 92 درصد پی کنی انجام شده و 8 درصد باقی مانده واحدهایی است که جدیدا  اضافه شده است که هنوز پروانه نگرفته اند.

حق شناس افزود: از هفت هزار و 572 واحد که 92 درصد روستایی و 94 درصد شهری هستند به بانکها معرفی شده اند و 96 درصد روستایی و 86 درصد شهری عقد قرارداد شده اند.

او افزود: 400 واحد به جامانده ها افزوده شده و به بانکها معرفی شده اند . او افزود برای تمام واحدهای آسیب دیده از سیل تسهیلات درنظر گرفته شده و به بانکها معرفی خواهند شد.

امیری معاون عمرانی استاندار لرستان در ارتباط با برنامه پیگیری گفت: یکی از پل های با اهمیت پل روستای کیان آباد است که تجهیزات انتقال داده شده  و از فردا کار نصب پل آغاز می شود و تا یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد.  پل دوم پل پران پرویز است که به موازات اماده کردن عرشه تا یکماه بعد از عید نوروز نصب خواهد شد؛ پل بابازید نیز با برنامه شش ماهه و تا پایان خرداد تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

 مهدیان نیز درباره بازسازی لرستان گفت: در بخش شهری و روستایی کار ساخت و ساز و پرداخت تسهیلات در حال انجام است و بر اساس برنامه زمانبندی کار پیش میرود و مشکل خاصی نداریم و تا پایان سال بازسازی اماکن مسکونی لرستان به پایان خواهد رسید.

عملکردها و مشکلات در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی

رحمتی معاون استاندار تبریز در ارتباط تصویری گفت: در ادامه کارهای عمرانی افرادی به عنوان یک خانوار شناسایی شدند که قرار شد در کانکس و اتاقک ها جایگزین شوند. در حوزه ساخت و ساز دائم هم برای همه افراد و افراد فرعی نیز تسهیلات در نظر گرفته شده است. 

رحمتی در ادامه افزود: به ازای هر واحد دام 15 میلیون تومان وام کم بهره با سود 4 درصد  و 5 میلیون وام بلاعوض در نظر گرفته شده است. سرپناه موقت نیز برای دام ها در اختیار قرار داده ایم  و از روز شنبه پرداخت تسهیلات شروع خواهد شد.

 معاون  استاندار تبریز گفت: تسهیلات لازم برای رفع زمستان به لحاظ امکانات و همراهی با مردم پرداخت می شود.

مهدیان نیز درباره اسکان موقت در مناطق زلزله زده گفت: برای اسکان موقت برای خانوارهای فرعی استفاده شده  و به ازای هرواحد مسکونی تخریب شده یک واحد در اختیار قرار می دهیم و تسهیلات روستایی به ازای هر واحد 40 میلیون تومان در نظر  گرفته شده است. کمک هایی هم از حساب 100 امام برای ساخت و ساز در نظر گرفته ایم.

او درباره آواربرداری واحدهای مسکونی نیز گفت: کار آواربرداری بیش از 800 واحد انجام شده است و  بتدریج همراه با بازسازی کار آوار برداری انجام می شود. 

 

 

 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار