در پی کاهش شدت مصرف برق و گاز خانگی، شبکه برق به وضعیت پایدار بازگشت و اعمال خاموشی‌های اضطراری متوقف شده و عمده خاموشی‌ها در کشور رفع شد.

خاموشی‌ها برطرف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ صبح امروز در پی محدودیت شدید سوخت در بخش نیروگاهی کشور و ادامه مصرف بی‌رویه گاز در بخش خانگی و تجاری، شبکه برق از حیث میزان تولید برق با شرایط ناپایداری مواجه شد که به منظور پایدار شدن وضعیت شبکه، اعمال خاموشی‌های اضطراری از سوی مجموعه وزارت نیرو آغاز شد. از این رو از صبح امروز شاهد بروز قطعی‌های متعدد و پراکنده که بعضاً بین یک تا 4 ساعت در نقاط مختلف کشور به وقوع پیوست بودیم، که این خاموشی‌ها در ساعات منتهی به غروب امروز عمدتاً رفع شد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق  با تایید خبر رفع خاموشی‌ها و با تقدیر از هموطنانی که در کاهش مصرف برق و گاز همکاری کردند، گفت: بخش عمده خاموشی‌های ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها هم اکنون برطرف شده است.

وی افزود: در حال حاضر و با کاهش مصرف انرژی که ناشی از همکاری هموطنان در سراسر کشور بود و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت، خاموشی‌ها رفع شد.

رجبی مشهید با بیان این که افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی باعث خاموشی‌های پراکنده در کشور شده بود، از همه مشترکان خواست که در روزهای آینده نیز با رعایت مصرف بهینه، پرسنل صنعت برق و گاز را در تداوم خدمترسانی یاری کنند.

به گزارش تسنیم، در پی صرفه‌جویی حدود 10 درصد مصرف گاز و برق در بخش خانگی و تجاری هم اکنون شبکه برق کشور به حالت پایدار بازگشته و عمده خاموشی‌ها برطرف شده است، اما در صورتی که در روزهای آینده نیز صرفه‌جویی بهینه در مصرف گاز و برق خانگی مورد توه مردم نباشد امکان بازگشت خاموشی‌های پراکنده به خصوص در کلانشهرها وجود دارد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار