دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: بحث تعیین حقوق و دستمزد از موضوعات مهم کارگری است. فاصله زیادی بین دستمزد حقیقی و دستمزد واقعی کارگران وجود دارد.

همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان در دو سطح دنبال می‌شود/ فاصله زیادی بین دستمزد حقیقی و اسمی کارگران وجود دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کارگر آنلاین، علیرضا محجوب در بین اعضای خانه کارگر منطقه 16 تهران با اشاره به اینکه در فراکسیون کارگری مجلس مسائل مختلف را پیگیری می‌کنیم، گفت: یکی از اصلی ترین مباحث مطروحه در این زمینه بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که بر اساس توافق صورت گرفته قرار است به محضی که تسویه بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی صورت گرفت، همسان‌سازی‌ کلید بخورد.

او توضیح داد: قرار است دولت در گام اول 50 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را تسویه کند و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی وعده داده با پرداخت 25 هزار میلیارد از طلب این سازمان همسان‌سازی‌ را آغاز کند.
 
به گفته نماینده مردم تهران در مجلس همسان‌سازی‌ در دو سطح افزایش حقوق کسانی که دریافتی کم دارند و افزایش حقوق کسانی که دریافتی شان فاصله زیادی با آخرین حقوق شان پیدا کرده، دنبال می‌شود.
 
او همچنین با اشاره به اصلاح تبصره یک ماده 7 قانون کار گفت: این اصلاح گامی در راستای امنیت شغلی بود.
 
محجوب عنوان کرد: بحث تعیین حقوق و دستمزد از دیگر موضوعات مهم کارگری است. فاصله زیادی بین دستمزد حقیقی و دستمزد واقعی کارگران وجود دارد.
 
او با تاکید بر ضرورت حضور در انتخابات گفت: قهر کردن با انتخابات به نفع طرف مقابل ماست. هر قدر از انتخابات فاصله بگیریم زیان می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار