تداوم دریافت‌های نامتعارف در دولت

عدم برخورد مناسب دولت با مدیران نجومی باعث شده دریافتی‌های نجومی و حقوق‌های نامتعارف ادامه داشته باشد.

فیش‌های نجومی به بیمه تعاون رسید
طبق اسنادی که به نوشته روزنامه «وطن ‌امروز» بدستشان رسیده، مبالغ نامتعارف و عجیب و غریب به مدیران بیمه تعاون که زیرمجموعه وزارت کار و تعاون محسوب می‌شود، پرداخت شده است.
 
 
به گزارش گلستان24، به عنوان مثال فرهاد شهرکی، نایب‌رئیس بیمه تعاون در 6 شهریور امسال- یعنی ایامی که هنوز بحث فیش‌های نجومی داغ است و به نتیجه نرسیده- بابت مابه‌التفاوت اضافه‌کاری و کارانه طبق مصوبه هیات‌مدیره بیش از 65 میلیون تومان دریافت کرده است! این در حالی است که طبق مصوبه جدید اعضای هیات‌مدیره نمی‌توانند درباره دستمزد و حقوق خود تصمیم‌گیری کنند اما هیات‌مدیره بیمه تعاون در شهریور امسال و بعد از جنجال‌های فیش‌های نجومی باز هم دریافتی‌های عجیب و غریب داشته است.
 
جالب‌تر اینکه اضافه‌کاری 6 ماه اول سال 25 روز قبل از پایان 6 ماه اول سال پرداخت شده و معلوم نیست هیات‌مدیره بیمه تعاون چه مصوبه‌ای و با چه انگیزه‌ای منتشر کرده است!
 
همچنین طبق اسنادی که در «وطن ‌امروز» موجود است نایب‌رئیس بیمه تعاون در تیر ماه امسال هم یک دریافتی عجیب و غریب دیگر داشته‌ و آن دریافت حقوق 6 ماهه دوم سال 1393 بوده است. یعنی آقای شهرکی حقوق 57 میلیون تومانی 6 ماهه سال 1393 را 2 سال بعد دریافت کرده است و معلوم نیست این دریافتی هم قانونی است یا خیر.
 
نایب‌رئیس بیمه تعاون طی 2 ماه تیر و شهریور به بهانه‌هایی که گفته شد جمعا بیش از 123 میلیون تومان دریافت کرده‌ است! همچنین نظام‌آبادی، رئیس هیات‌مدیره بیمه تعاون نیز بابت آنچه مابه‌التفاوت اضافه‌کاری  و کارانه 6 ماه اول سال 1395 عنوان شده در 9 شهریور 1395 بیش از 77 میلیون تومان دریافتی داشته است!
 
 
نجفی، عضو دیگر هیات‌مدیره این بیمه نیز بیش از 73 میلیون تومان در 10 شهریور دریافتی داشته است.
 
 
این دریافتی‌های نجومی در سایه سکوت بیمه مرکزی و وزارت کار اتفاق افتاده و باید وزارت کار این دریافتی‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا اگر تخلفی صورت گرفته با آن برخورد شود.
 
 
به نظر می‌رسد عدم برخورد با همه مدیران نجومی- که دولت مدعی است فقط 3 درصد مدیران را شامل می‌شود- ضربه بزرگی به اعتماد مردم بزند اما دولتی‌ها تاکنون برای مقابله با مدیران نجومی عملکرد خاصی نداشته‌اند. دریافتی‌های عجیب و غریب در بیمه تعاون نشان می‌دهد مدیران نجومی همچنان در حاشیه امن به‌سر می‌برند.
 
 

فیش‌های نجومی

 
 
همچنین سایت تابناک در این‌باره گزارش داده است: مدیران شرکتی که در ماه ششم سال هنوز افزایش قانونی حقوق پرسنلش بر مبنای قانون کار اعمال و پرداخت نشده، هر ماه چند ده میلیون تومان حقوق می‌گیرند! «بیمه تعاون» شرکتی است که در قیاس با دیگر شرکت‌های بیمه‌گذار در کشور، کمتر شناخته شده و آنگونه که فیش حقوقی مدیرانش نشان می‌دهد، این گمنامی بستر مناسبی برای کسب درآمدهای هنگفت برای مدیران بالادستی آن شده است به‌طوری‌که دریافتی مدیر آن به‌رغم پیمودن یک دوره درمانی با هزینه 2 میلیون و 300 هزار تومان اما با حضور تمام وقت در محل کار و پر کردن 360 ساعت اضافه کاری به ارزش بیش از 55 میلیون تومان، ماهانه بالغ بر 117 میلیون تومان بوده است.
 
آنگونه که در تارنمای این شرکت آمده، بیمه تعاون در سال 1386 آغاز به کار کرده و در ادامه راه در قالب شرکتی «سهامی عام در سال 1391، پروانه فعالیت دریافت کرده است اما در کمتر 4  سال آنقدر از مسیر پیش‌بینی شده فاصله گرفته که اکنون زیان‌ده به شمار می‌آید.
 
بررسی صورت‌های مالی 3 ماهه اول بیمه تعاون، حکایت از زیان‌ده بودن آن دارد و علاوه بر آن، هنوز افزایش حقوق پرسنل شرکت بر مبنای قانون کار اعمال و پرداخت نشده است. همه اینها در حالی است که فیش حقوقی صادر شده برای مدیران بیمه تعاون، حکایت از پرداخت‌های نجومی به ایشان دارد.
 
به عنوان نمونه آقای «م - ن»، یکی از مدیران این شرکت در ماه جاری بیش از 118 میلیون تومان حقوق دریافت کرده که پس از کسر کسورات، مبلغ خالص پرداختی به وی بالغ بر 77 میلیون تومان شده است!
 
نیم‌نگاهی به فیش حقوقی صادره برای وی، حکایت از آن دارد که یکی از دریافتی این مدیر مبلغ 55 میلیون تومان بابت 360 ساعت اضافه‌کاری است؛ یعنی این مدیر علاوه بر حضور کامل در وقت مقرر در محل کار خود، در ماه گذشته روزانه بیش از 14 ساعت اضافه کاری کرده است! (مرداد ماه 95 با احتساب روزهای پنجشنبه، 25 روز کاری داشته است.)
 
فیش حقوق بعدی متعلق به آقای «ف - ش»، یکی دیگر از مدیران بیمه تعاون است که جمع پرداخت‌ها در آن بیش از 100 میلیون تومان است و پس از کسر کسورات، به خالص پرداختی حدود 66 میلیون تومانی برای این مدیر رسیده است.
 
با این ملاحظه که ایشان نیز تقریبا تمام ساعات شبانه‌روز در مردادماه را «کار» کرده و به‌ازایش حقوق و اضافه‌کار دریافت کرده است!
 
فیش حقوقی سوم هم متعلق به آقای «الف - ن» است که دریافتی‌های وی در مرداد گذشته، حکایت از پیمودن یک دوره درمانی با هزینه 2 میلیون و 300 هزار تومانی دارد اما با این حال سر کار آمده و با پر کردن 360 ساعت اضافه‌کاری به ارزش بیش از 55 میلیون تومان درمجموع 117 میلیون تومان حقوق گرفته است.
 
حقوقی که پس از کسر کسوراتی همچون مساعده 400 هزار تومانی، خالص پرداختی حدود 74 میلیون تومان را برای وی به همراه داشته است؛ آن هم در شرایطی که مجموعه تحت هدایت این مدیران نجومی، زیان‌ده است و هنوز نتوانسته افزایش حقوق سالانه پرسنلش را لحاظ و پرداخت کند.
 
فیش‌های نجومی به بیمه تعاون رسید
 
فیش‌های نجومی به بیمه تعاون رسید 
 
 فیش‌های نجومی به بیمه تعاون رسید

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار