در پی تلف‌شدن شماری از پرندگان مهاجر در سواحل بندرترکمن، اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در اطلاعیه از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تلفات پرندگان از هرگونه تماس و جابه‌جایی این لاشه‌ها جداً خودداری کنند و مراتب را در سریع‌ترین زمان به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

محیط زیست گلستان: مردم از جابه‌جایی لاشه پرندگان مهاجر خودداری کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ در این اطلاعیه آمده است: "با توجه به وقوع تلفات پرندگان مهاجر آبزی در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله رعایت موارد ذیل توصیه می‌گردد:

۱- شکارچیان استان نسبت به رعایت ممنوعیت شکار انواع پرندگان در استان اقدام نمایند.

۲- خرید، فروش و عرضه هرگونه لاشه پرندگان وحشی در استان ممنوع می‌باشد.

۳- ساکنین و گردشگران از هرگونه تردد غیرضروری تا اطلاع ثانوی در این مناطق خودداری نمایند.

اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از عموم مردم استان درخواست می‌نماید در صورت مشاهده هرگونه تلفات پرندگان و پرندگان بیمار از هرگونه تماس و جابه‌جایی این لاشه‌ها و پرندگان بیمار جداً خودداری نموده و مراتب را در سریع‌ترین زمان به ادارات حفاظت محیط زیست در شهرستان‌ها و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ اعلام نمایند. "

به گزارش ایسنا، از روز دوشنبه (۲۸ بهمن) تعدادی از پرندگان مهاجر آبزی که غالباً از نوع چنگر هستند، در سواحل بندر ترکمن در شرقی‌ترین نقطه خلیج گرگان در حال تلف‌شدن هستند. بر اساس اعلام محیط زیست گلستان، طی این سه روز لاشه حدود ۱۲۰۰ قطعه پرنده مهاجر جمع‌آوری و به‌صورت بهداشتی دفن شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار