علی بیانی رییس اداره محیط زیست شهرستان ترکمن و گمیشان از کشف و توقیف 5 دستگاه موتور سیکلت همراه با 8 رشته دام هوایی از متخلفان شکار و صید در گمیشان خبر داد.

توقیف 5 موتور سیکلت و کشف 8 رشته دام هوایی در گمیشان

بیانی  افزود:در ادامه روند مستمر پاکسازی عرصه های آبی تالاب بین المللی گمیشان از وجود دام های هوایی طی انجام 2 فقره ماموریت  شبانه  توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن و گمیشان در 48ساعت گذشته 8رشته دام هوایی  از  پهنه آبی تالاب جمع اوری شد .

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: در خصوص جمع آوری دام های هوایی،این ماموریت ها غالبا در طول شب انجام می گردد.زیرا فعالیت احتمالی سود جویان و متخلفان بیشتر در شب متمرکز شده است .

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان خاطرنشان ساخت:  این ماموریت که در حوزه تالاب بین المللی گمیشان انجام شد،علاوه بر جمع آوری و انهدام دام های یاد شده بطول تقریبی 1000 متر،مامورین موفق شدند 5  دستگاه موتور سیکلت به همراه  6 علمک  دام (پایه های چوبی یا فلزی نصب دام ) را   کشف و ضبط نمایند این دام ها توسط متخلفان غیر مجاز زنده گیری پرندگان مهاجر در تالاب نصب شده بود که جمع آوری و معدوم گردید .

این مقام مسئول تصریح کرد: در این رابطه 2 نفر دستگیر  و مابقی متخلفان که با استفاده از تاریکی شب،متواری شده بودند در حال شناسایی بوده و اطلاعات و اقدامات مناسبی در خصوص شناسایی هویت متخلفان فراری بدست آمده  است البته در این خصوص  پرونده ای برای متخلفان تشکیل و مراتب جهت سیر مراحل قضایی به محاکم دادگستری ارجاع می گردد.

بیانی یادآور شد:تالاب گمیشان با دارا بودن وسعتی در حدود بیست هزار هکتار در شمال غربی شهرستان گمیشان در منطقه مرزی با کشور ترکمنستان واقع شده است که در میان آن پرندگان انواع نادری که در خطر انقراض و البته حمایت شده هستند مانند،غاز پیشانی سفید، گیلان شاه، غاز خاکستری، قوی گنگ و قوی فریاد کش و انواع غاز ها و اردک ها و آب چلیک ها، چوب پا و اردک ها وجود دارد.

انتهای پیام/آوای ترکمن

ارسال نظر

آخرین اخبار