رئیس پلیس آگاهی گلستان از دستگیری یک سارق زن هنگام ارتکاب به جرم خبر داد و گفت: این سارق تاکنون به 9 فقره سرقت منزل اعتراف کرده است.

دستگیری سارق منزل زن در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجتبی مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: به دنبال اخذ گزارش‌ها و شکایت مختلف مبنی بر وقوع سرقت منازل در گرگان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شیوه و شگرد تمامی سرقت‌ها به روش باز کردن درب توسط کلید و بدون تخریب بوده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده و اخذ اظهارات مالباختگان مشخص شد سارق پس از ورود به منزل، وسایل کم حجم و ارزشمند همانند تلفن همراه، پول، طلا و اقلام مشابه را سرقت می‌کند.

مروتی بیان کرد: در ادامه روند تحقیقات مشخص شد سارق نگاه ویژه‌ای به سرقت اقلام مربوط به بانوان همانند لباس زنانه، کیف، طلای بانوان دارد که احتمال زن بودن سارق برای پلیس بیشتر شد.

وی اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، در یکی از سرقت‌ها با بررسی مستندات موجود و شواهد به جا مانده از صحنه سرقت و مطابقت آن با بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار در پلیس آگاهی، زن بودن سارق مشخص شد و تمرکز پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: با گسترده کردن چتر اطلاعاتی پلیس آگاهی و گشت‌های مدارم در مناطق احتمالی وقوع سرقت، متهم در هنگام سرقت در یکی از منازل شهر گرگان دستگیر شد.

مروتی گفت: متهم که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است و به تازگی از زندان آزاد شده، پس از دستگری اعلام کرد که فقط برای انجام همین یک فقره سرقت وارد منزل شده اما در ادامه با مشاهده مستندات پلیس و اظهارات مالباختگان، تاکنون به 9 فقره سرقت منزل در سطح شهر گرگان اعتراف کرده است.

وی تاکید کرد: متهم در اعترافاتش در خصوص شناسایی سوژه‌های سرقت بیان کرده که منازلی را برای سرقت انتخاب می‌کرده که از عدم حضور افراد ساکن در منزل و نداشتن دوربین مدار بسته و قفل‌های ضر سرقت اطمینان حاصل کرده باشد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: زمان‌های سرقت توسط این متهم بیشتر ساعت‌های ابتدایی شب بوده که با استفاده از یک دسته کلید و کاملا حرفه‌ای و بدون تخریب وارد منزل می‌شده و اقلام مورد نظر را سرقت می‌کرده است.

مروتی گفت: در این راستا دو مالخر نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند و متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار