عارف نیا گفت: بر اساس تغییر تعریف اپیدمیولوژی نمونه گیری را در خصوص کروناویروس در گلستان بیشتر خواهیم کرد و در استان چند نمونه مشکوک نیز برای بررسی ارسال شده است ولی به شکل قطعی هنوز چیزی تائید نشده است.

نمونه گیری کروناویروس در گلستان افزایش یافت/ نکات مهم در خصوص انتقال بیماری کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سراج الدین عارف نیا» امروز (شنبه 3 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته از افرادی که به جهت سفر به چین و یا تماس با فردی که از این کشور آمده در نظر گرفته می شد ولی تعریف اپیدمیولوژی کرونا ویروس تغییر کرده و از هر کسی که دچار بیماری تنفسی باشد نمونه گیری می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: بر اساس تغییر تعریف اپیدمیولوژی (راه های انتشار) نمونه گیری را در خصوص کروناویروس در استان بیشتر خواهیم کرد و در استان چند نمونه مشکوک برای بررسی نیز ارسال شده است ولی به شکل قطعی هنوز چیزی تائید نشده است.

 

عارف نیا متذکر شد: مردم زنجیره حیاتی انتقال بیماری کروناویروس هستند و اگر به موارد بهداشتی و شرایط انتقال بیماری توجه داشته باشند جامعه کمتر دچار خطر ابتلا خواهد شد.

 

وی افزود: کروناویروس در کودکان زیر 8 سال اثر کشندگی ندارد و به صورت سرما خوردگی خفیف نمایان می شود و خانواده هایی که در آن کودکانشان سرماخوردگی دارند حتما هم بیمار و هم اعضای خانواده از ماسک استفاده کنند و از بغل کردن رو بوسی کردن و دست دادند خودداری کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  گلستان با بیان اینکه ماسک زدن در خیابان در پیشگیری از بیماری کرونا تاثیری نخواهد داشت، گفت: شستشوی مکرر دست ها یکی از موضوعاتی است که باید اتفاق بیفتد در طول روز به سطوح مختلف از جمله پول و میز کار و ... دست می زنیم و قبل از آنکه دست را به چشم و دهان نزدیک کنیم باید آن را بشوییم.

 

عارف نیا خاطرنشان کرد: حتما در هنگام عطسه و صرفه با دستمال کاغذی جلوی دهان را بگیریم و یا با قرار دادن آرنج در جلوی دهان از پخش شدن قطرات تنفسی در فضا جلوگیری کنیم.

 

وی بیان کرد: عوامل کروناویروس به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار نزدیک است و باید در هنگام برخورد با چنین بیمارانی به نکات بهداشتی توجه کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  گلستان یادآور شد: بیماران دیابتی، افرادی با سن بیش از 50 سال، بیماران آسم، بیماران سرطانی و افرادی که شیمی درمانی می کنند بیشتر در معرض خطر مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا هستند.

 

عارف نیا بیان کرد: دوره کمون یا نهفتگی بیماری کرونا شاید تا دو هفته نیز طول بکشد و لذا عدم روبوسی و رعایت کردن فاصله و شستشوی مکرر دست ها می تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند.

 

وی گفت: مردم تلاش کنند که با دام تماس نداشته باشند و در صورت تماس با دام بلافاصله دست های خود را شستشو دهند.

 

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار