مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت که تعطیلی مدارس این استان با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در امان ماندن دانش‌‎آموزان از این بیماری همچنان ادامه دارد.

آخرین اخبار کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری‌راد روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق مصوبه قبلی کارگروه سلامت استان، مدارس استان تا امروز تعطیل بود اما با تصمیم جدید این تعطیلی فردا هم تداوم خواهد داشت.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، خوزستان، فارس، زنجان، سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی، مازندران، هرمزگان و یزد هم تا پایان هفته تعطیل است.

این تصمیم به علت آماده‌سازی و ضدعفونی فضای آموزشی اتخاذ شده تا دانش‌آموزان در روزهای آینده در امنیت کامل در مدارس حضور پیدا کنند.

علاوه بر مدارس، همه مهدهای کودک و دانشگاه های گلستان هم تا آخر هفته تعطیل اعلام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت که هنوز تصمیمی برای ادامه تعطیلی در هفته آینده گرفته است.

بیماری جدید کرونا با نام "کووید-۱۹" از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

مسوول ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، درمان و بهداشت گلستان گفت: براساس آخرین آمار موجود ۶۰ بیمار تنفسی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و قرنطینه هستند.

علی متکی اظهار داشت: از این تعداد تاکنون آزمایش ۱۸ نفر به تهران ارسال شده که جواب ۶ نفر از آن ها منفی بوده و پاسخ آزمایش بقیه این بیماران هنوز ارسال نشده است.

همچنین رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی برای برخورد با سودجویان در موضوع کرونا گفت: نباید اجازه دهیم عده ای سودجو با سوء استفاده از نگرانی مردم و ایجاد بازار سیاه و احتکار ملزومات مورد نیاز ، مردم استان را با مشکل مواجه کنند.

هادی هاشمیان اظهار داشت: در بازرسی هایی که این روزها با دقت بیشتر انجام می شود در حوزه قضایی کمالان یک داروخانه پس از یکبار تذکر، پلمب شد که احتکار و گرانفروشی اقلامی مانند ماسک و ژل های ضدعفونی کننده از جمله مواردی بود که علیرغم یکبار تذکر، این داروخانه اقدام به ارتکاب آن، کرده بود.

به گفته وی در این داروخانه ماسک های ۶۰۰ تومانی با قیمت ۵ هزار تومان به فروش می رسید.

همچنین با تشخیص کمیته سلامت گلستان و ابلاغ ضرورت نکات بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، بازارهای هفتگی گرگان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان روز گذشته از اجرای گشت ویژه در راستای نظارت بر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بازار استان خبر داد و گفت: این گشت با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان فعال شده و تمام داروخانه‌ها، مراکز عرضه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را زیرنظر دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: همه ظرفیت های تولید دارویی استان فعال و برای تولید محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح، بکارگیری شده و در همین راستا، ۳ خط تولیدی به ظرفیت تولیدی مواد ضد عفونی کننده استان اضافه شد.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان هم گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، محیط درونی همه اتوبوس‌های درون شهری گرگان هر شب شست‌وشو و ضدعفونی می‌شود.

مهدی کمال‌غریبی اظهار داشت: این تصمیم با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین تایید جان باختن تعدادی از هموطنان و بستری شدن جمعی دیگر با داشتن نشانه‌های مشکوک به این ویروس گرفته شد.

گرگان ۸۸ اتوبوس درون شهری دارد که روزانه هزاران شهروند از آن استفاده می کنند.

براساس جلوگیری و پیشگیری از کرونا ویروس تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری، سینماها و مراکز آموزشی هنری گلستان تعطیل اعلام شده و راهنمایی و رانندگی استان برای حفظ سلامت مردم، تا اطلاع بعدی همه آزمون‌های راهنمایی و رانندگی گلستان را لغو کرد.

علاوه بر آن، با دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی، ملاقات عمومی بیماران در تمامی بیمارستان‌های گلستان ممنوع شد.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد. 

با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وزارت بهداشت چین دیروز دوشنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به ۲ هزار و ۵۹۲ تن افزایش یافته است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۴ نفر رسیده است.

 ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار