معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از راه اندازی مرکز درمانی برای بیماران تب دار تنفسی در گرگان خبر داد.

راه اندازی مرکز درمانی برای بیماران تب دار تنفسی در گرگان / نمونه برداری از ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عارفی نیا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این مرکز در بیمارستان دزیانی گرگان و با هدف ارائه خدمات درمانی بهتر به کسانی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارند راه اندازی شده است.


عارفی نیا گفت: از آن جا که بسیاری از علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا شبیه به هم هستند برای ارائه خدمات بهتر به این افراد و تشخیص احتمال بیماری کرونا، این مرکز برای بیماران تب دار تنفسی راه اندازی شده است.


به گفته او، این مرکز در دیگر شهر‌های استان هم ایجاد می‌شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی بیماری کرونا در استان هم خبر داد و گفت: هم استانی‌ها از امشب می‌توانند با تماس به شماره ۳۱۵۰ درباره بیماری کرونا مشاوره بگیرند.


عارفی نیا، از هم استانی‌ها خواست برای جلوگیری از اشغال مدام این خط تلفنی، درباه مسائل مهم مانند آگاهی از مراکز درمانی، اقدامات درمانی و مواردی از این دست تماس بگیرند.


عارفی نیا با تایید کمبود ماسک در داروخانه‌ها نیز گفت: آگاه نبودن درباره کرونا سبب تقاضای کاذب در بازار و دپوی ماسک در خانه‌های مردم شده است درحالیکه به جز بیماران و خانواده‌های آنان و کادر درمانی افراد دیگر نیاز به زدن ماسک ندارند و در مواردی اگر درست استفاده نکنند زمینه برای بروز بیماری را تشدید می‌کند.


او گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت به زودی ماسک برای نیاز خانواده‌ها تامین و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.


عارفی نیا گفت: تاکنون از ۱۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا در استان نمونه برداری و برای تشخیص به تهران ارسال شده است که هنوز نتیجه آن به استان اعلام نشده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان درباره تعطیلی مدارس هم گفت: جلوگیری از زنجیره انتقال ویروس و نگرانی خانواده ها علت تعطیلی مدارس بود و در جلسه فردا درباره ادامه تعطیلی تصمیم گیری خواهد شد.


عارفی نیا با اشاره به تعطیلی بازار‌های هفتگی هم گفت: مردم از حضور در تجمعات و مکان‌های شلوغ خودداری کنند و جز برای خرید ضروری از منزل خارج نشوند و به سیستم درمان و توصیه‌های پزشکی اعتماد کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار