استاندار گلستان با اشاره به روند بازسازی ۷۷۰۷ واحد مسکونی سیل‌زده، گفت: ۹۹ درصد واحدهای مسکونی پی‌کنی شده است و بیش از ۷۹ درصد واحدهای مسکونی به مرحله سقف رسیدند و تلاش داریم هر چه سریع‌تر واحدهای مسکونی سیل‌زدگان را به آن‌ها تحویل دهیم.

توزیع ۵۵ هزار تن سیمان رایگان در مناطق سیل‌زده گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس  در سی و چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی استان اظهار کرد: خوشبختانه ۵۰ درصد اول مبالغ بلاعوض کشاورزان پرداخت‌شده و پس از ابلاغ ۵۰ درصد دوم توسط وزارت کشور این رقم نیز به آن‌ها در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۵۵ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی توزیع‌شده و ۲۰۲ میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض در اختیار واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل قرارگرفته است.

استاندار گلستان با اشاره به همکاری بانک‌ها در جریان سیل یادآور شد: برای ۱۲۰ پرونده از مجموع ۷۷۰۷ پرونده نیازمند بازسازی، انعقاد قرارداد صورت نگرفته که طی ۱۰ روز آینده روند انعقاد قرارداد در بانک‌ها صد درصد خواهد شد.

حق‌شناس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، گفت: این ویروس خطرناک‌تر از آنفلوآنزای H۱N۱ نیست و تنها نیاز است همه مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند و از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: مردم به شایعاتی که پراکنده می‌شود توجه نکنند و مانع انتشار فضای ناامیدی و ترس در جامعه شوند و تلاش کنند اخبار را با منابع موثق دریافت کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه پرسنل پزشکی، پزشکان و پرستاران گلستان با جدیت مشغول به فعالیت هستند و امیدواریم با خود مراقبتی‌های مردم و همکاری رسانه‌ها و صداوسیما هرچه زودتر این بیماری از کشور دور شود.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار