مشاهده نشدن هیچ مورد مثبت ویروس کرونا در گنبدکاووس، موافقت استاندار گلستان با برگزاری جشنواره نوروزی اقتصاد و فرهنگ عشایر در مراوه‌تپه، برگزاری غیرحضوری کلاس‌های دانشگاه گنبدکاووس و دستگیری سارق به عنف احشام در گنبد از مهمترین اخبار کوتاه شرق گلستان است.

عاری بودن گنبدکاووس از کرونا و اخبار کوتاه از شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرماندار گنبدکاووس چهارشنبه شب با انتشار پیامی در فضای مجازی که یک نسخه آن برای ایرنا ارسال شده، گفت: از زمان اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلای شهروندان این شهرستان به این بیماری گزارش نشده است.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس با موضوع شیوع بیماری کرونا، افزود: تنها ۱۵ مورد مشکوک در شهرستان داشتیم که نتیجه آزمایشات آنان منفی بوده و بر خلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی تاکنون هیچ فردی در گنبد به بیماری کرونا مبتلا نشده است.

وی تاکید کرد:‌ تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای بیماران حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس وجود دارد و قرار است به عنوان بیمارستان معین شرق گلستان خدمات مورد نیاز را برای تشخیص، مراقبت و درمان این بیماری ارائه دهد.

**

فرماندار مراوه‌تپه گفت: استاندار گلستان روز گذشته در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با برگزاری جشنواره نوروزی اقتصاد و فرهنگ عشایر به میزبانی این شهرستان در صورت حل مشکل شیوع ویروس کرونا، موافقت کرد.

امانگلدی ضمیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برگزاری جشنواره اقتصاد و فرهنگ عشایر بین سه استان گلستان، خراسان شمالی و رضوی در معرفی فرهنگ، آداب و تولیدات دامی آنان و جذب گردشگر و ایجاد نشاط اجتماعی موثر است.

**

برگزاری کلاس‌های دانشگاه گنبدکاووس به صورت غیرحضوری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس، کلاس‌های نظری این دانشگاه با همکاری اعضای هیات علمی تا پایان سال ۹۸ به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و در صورتی که به هر دلیل برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس امکان‌پذیر نباشد، کلاس‌های جبرانی در روزهای کاری و ایام تعطیل تا پایان نیم سال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد.

**

اطلاعیه جهاد کشاورزی آزادشهر در خصوص اعطای تسهیلات بلاعوض برای خرید برخی ادوات کشاورزی

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی آزادشهر، به تمام کشاورزان و تراکتورداران برای خرید ادوات کشاورزی شامل دستگاه کشت مستقیم ۱۰۰ میلیون ریال بلاعوض و دستگاه کشت رایزبد (پشته‌کاری) ۲۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت می‌شود و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه درخواست می‌توانند به واحد مکانیزاسیون این مجموعه مراجعه کنند.

**

امانقلیچ شادمهر و رضا آریانپور منتخبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرق گلستان عکسی از دست‌های گره خورده‌شان را در فضای مجازی منتشر و در زیرنویس آن بر اتحاد اقوام و همزیستی مسالمت‌آمیز و تلاش برای توسعه استان تاکید کردند.

**

دستگیری سارق به عنف احشام در گنبدکاووس

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از شناسایی و دستگیری سارق به عنف احشام و کشف سه راس گوسفند سرقتی در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد.

سرهنگ محمود علی‌فر به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در پی اعلام یک فقره سرقت به عنف احشام از یک دامداری در یکی از مناطق روستایی گنبدکاووس، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پاسگاه انتظامی آق آباد و پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود:‌ ماموران پس از ۱۲ ساعت کار اطلاعاتی، سارق را که یکی از چوپانان دامداری همان حوالی بوده شناسایی و دستگیر کردند و همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهم سه راس گوسفند سرقتی کشف و تحویل دامدار مالباخته شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار