پس از انتشار ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا، رفته رفته در استان‌های کشور علائمی از ابتلا به این ویروس منتشر شد.

آخرین اخبار کرونا| مردم از خانه بیرون نروند‌/ سپاه، بسیج و ارتش پای کار آمدند/ روند بهبودی بیماران صعودی شد+ فیلم

به گزارش گلستان ۲۴؛ چهارشنبه 30 بهمن ماه امسال در خبری اعلام شد که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد 2 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند، این نخستین خبر درباره ابتلا به این ویروس در ایران بود. پس از آن رفته رفته در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه قم، تهران، گیلان و گلستان اخباری مبنی بر شیوع کرونا منتشر شده است.

تاکنون هزاران نفر در سطح جهان به این ویروس آلوده شده‌ و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. در این بین تعدادی از افراد آلوده به این ویروس هم درمان شده‌اند. بیشترین میزان فراگیری ویروس در چین مشاهده شده اما موارد بسیار زیادی هم در بالغ بر 50 کشور جهان دیده شده است. در ادامه تازه‌ترین اخبار درباره کرونا را در استان‌های کشور مشاهده می‌کنید: 

19:19| استاندار البرز: سیر شیوع کرونا در استان البرز نزولی است

استاندار البرز با بیان اینکه مجموعه استان پشت سر دانشگاه علوم پزشکی حرکت می‌کنیم، گفت: سیر شیوع کرونا در استان البرز نزولی است.

19:16| مراکز اقامتی استان اردبیل به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا مراکز اقامتی، هتل، متل و مسافرخانه‌های استان اردبیل تعطیل شد.

19:10| از تاکید بر رعایت بهداشت عمومی برای مقابله با کرونا تا بحران کمبود ماسک در زاهدان

درحالی با شیوع «کرونا ویروس» توصیه‌های بهداشتی برای رعایت بهداشت فردی و عمومی افزایش پیدا کرده که وجود اقلامی مانند ماسک و ژل ضد عفونی کننده دست در اکثر داروخانه‌های شهر زاهدان کمیاب شده است.

19:09| موردی از ابتلا به کرونا در زندان‌های استان البرز مشاهده نشده است

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه تاکنون در زندان‌های استان موردی از ابتلای زندانیان به کرونا مشاهده نشده است،گفت: 963 زندانی استان البرز به مرخصی اعزام شدند.

18:37| 5 بیمار کرونایی از بیمارستان‌های سمنان مرخص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: پنج بیمار از 6 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سمنان با حال عمومی خوب بهبود و ترخیص شده‌اند.

18:28| 5 نفر مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: پنج نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در شاهرود پس از طی مراحل درمان بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

18:22|سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با همه توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه توان‌مان را در بحث مقابله با بیماری کرونا و آموزش و آرامش‌بخشی به جامعه پای کار آورده‌ایم.

18:12| بسیج جامعه پزشکی استان قزوین در آمادگی کامل برای مقابله با کرونا قرار دارد

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: گروه‌های جهادی جامعه پزشکی در کلیه شهرستان‌‌های قزوین، آموزش‌های پیشگیری از کرونا را در سطح ادارات، سازمان‌ها، پایگاه‌های بهداشتی در پیش گرفته‌اند.

18:01| توزیع 20000 ماسک فیلتردار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خراسان‌رضوی

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 20 هزار ماسک فیلتر دار N95 برای توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اختیار دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.

17:36| ظرفیت تخت‌های ویژه بیماران کرونایی در گیلان افزایش می‌یابد

استاندار گیلان گفت: در روزهای آینده تعداد 200 تخت به هزار و 500 تخت فعلی جهت مداوای بیماران کرونایی در رشت اضافه خواهد شد.

16:53| گروه‌های جهادی گلستان هم برای مقابله با کرونا وارد میدان شدند‌

فرمانده سپاه گرگان گفت: گروه‌های جهادی بسیجی برای پیشگیری از شیوع کرونا در این شهر اقدام به ضدعفونی تاکسی‌های درون شهری می‌کنند.

16:42| آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به 30 نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اضافه شدن 8 مورد جدید مبتلا به کرونا در اصفهان خبر داد و گفت: با آمار قطعی امروز تعداد مبتلایان به کرونا در اصفهان و 9 شهرستان دیگر 30 نفر است.

16:39| بیمارستان زیستی یزد 3 روزه ساخته می‌شود

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهردار یزد از ساخت بیمارستان زیستی یزد با هدف مقابله با ویروس کرونا در سه روز آینده خبر داد.

16:24| آمار مبتلایان ویروس کرونا در خراسان جنوبی به 3 نفر افزایش یافت‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: هم اکنون سه بیمار مبتلا به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان ولی عصر بیرجند بستری و تحت مراقبت‌های ویژه هستند که همه این افراد سابقه حضور در سایر استان‌ها را داشته‌اند.

‌16:24| مواکب اربعین قشم برای مبارزه با کرونا پای کار آمدند‌/ محلات فقیرنشین ضدعفونی شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قشم گفت: چهار اکیپ از مواکب اربعین جزیره قشم برای مقابله با ویروس کرونا با ضدعفونی کردن محلات فقیرنشین پای کار آمدند.

16:18| توزیع رایگان 2000 بسته مواد ضدعفونی توسط آستان قدس در مشهد

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان رضوی، از توزیع بیش از 2000 بسته مواد ضدعفونی در مناطق حاشیه‌ و مرکز شهر مشهد با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

16:17| استاندار گلستان: 700 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های گلستان بستری شدند

استاندار گلستان با تأکید بر لزوم رعایت بهداشتی فردی و اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تا کنون بیش از 700 نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

16:16| قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش برای مقابله با کرونا در کردستان پای کار آمد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده استان کردستان گفت: تمامی ادوات و تجهیزات بهداشتی و درمانی را برای مقابله با بیماری کرونا در کردستان به‌کار گرفته‌ایم.

16:14| پایگاه پدافند هوایی جنوب غرب کشور ضدعفونی شد‌/ آسایشگاه سربازان مرتبا تنظیف می‌شود

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: تمام اماکن پایگاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضدعفونی شدند و تاکنون هیچ گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا در پایگاه منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور نداشته‌ایم.

16:12| سپاه استان مرکزی معابر اصلی و عمومی را متمرکز ضدعفونی و گندزدایی می‌کند

معاون بهداشت و درمان سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سپاه استان مرکزی معابر اصلی و عمومی را متمرکز ضدعفونی و گندزدایی می‌کند.

16:11| ضدعفونی مناطق حاشیه شهر مشهدمقدس توسط گروه‌های جهادی و بسیج

گروهی از جوانان مشهدی این روزها خودکار پای کار آمده‌اند و در مناطق حاشیه شهر مشهد اقدام به ضدعفونی کردن منازل و مساجد می‌کنند.

16:10| گروه‌های جهادی سپاه و بسیج خراسان رضوی برای مقابله با «کرونا» آماده شدند

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی از آمادگی و حضور در صحنه گروه‌های جهادی استان برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

15:59| رزمایش سپاه برای مقابله با ویروس کرونا در کردستان‌

رزمایش آمادگی سپاه بیت‌المقدس برای کمک به مقابله با بیماری کرونا و حفظ آسایش مردم ظهر امروز با حضور سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه استان، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار و برخی دیگر از مسئولان و فرماندهان کردستان در سنندج برگزار شد.

15:58| مراقبت‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در مشهد تشدید می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس با تاکید بر اینکه استرس و نگرانی همچون سم مهلک است، گفت: اگر ترس نابه‌جا به مردم وارد کنیم، از حیث فیزیکی و سیستم دفاعی بدن ضعیف می‌شوند و اگر نابه‌جا امیدوار کنیم هم آسیب‌زاست.

15:50| عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد متوقف شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها تمامی عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان‌های مشهد متوقف شده‌اند.

15:50| مورد مثبت جدید از بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد کشف نشده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس جدیدترین آماری که وزارت بهداشت در رابطه با نتیجه آزمایش نمونه‌های مشکوک به کرونا اعلام کرده است، مورد مثبت جدید از این بیماری در استان نداریم.

15:41| قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ‌ارتش برای مقابله با کرونا در ‌خراسان رضوی پای کار آمد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بکارگیری ادوات و تجهیزات این نهاد برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: همچنین راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی جنب بیمارستان شمس الشموس ارتش در مشهد و اعزام تیم پزشکی به تربت جام برای کنترل ایمنی ورود و خروج مسافران مرز دوغارون نیز در دستور کار قرار گرفته است.

15:39| فعالیت گروه‌های جهادی طلاب خواهر برای مقابله با کرونا در قم آغاز شد

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه از ظرفیت طلاب خواهر بسیجی برای بسته‌بندی لوازم بهداشتی استفاده می‌شود، گفت: گروه‌های جهادی در شهر قم اعلام آمادگی کرده‌اند و آماده ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی هستند.

15:22| اردوهای زیارتی به کرمان کاملا لغو شد/ بیمارستان پشتیبان تعیین شد

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با شیوع کرونا در استان گفت: مبادی ورودی کنترل و تمام اردوهای زیارتی به استان لغو شده است.

15:21| آمار مبتلایان کرونا در لرستان به 9 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در لرستان به 9 نفر رسید.

15:10| مراکز تعویض پلاک در شهرستان‌های تابعه استان مرکزی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با توجه به تعطیلی مرکز تعویض پلاک قم و هجوم متقاضیان به مراکز تعویض پلاک در استان مرکزی مقرر شد تمام مراکز تعویض پلاک در شهرستان‌های تابعه استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

15:09| درخواست استاندار خوزستان از مردم؛ لطفا از خانه خارج نشوید

استاندار خوزستان خطاب به مردم خوزستان گفت: در این برهه‌‌ حساس لازم است ضمن پرهیز از دامن زدن به شایعات و هوشیاری کامل در توجه به اطلاع رسانی‌های مراجع رسمی، توصیه‌های پزشکی و الزامات بهداشتی به طور جدی مراعات شود.

15:08| حرکت آتش به اختیار بسیجیان اراکی/ تولید و توزیع رایگان ماسک در مناطق محروم

بسیجیان اراکی در حرکت آتش به اختیار در حوزه بهداشت به صورت رایگان به تولید و توزیع ماسک در مناطق محروم اقدام کردند.

15:05| تقدیر آیت‌الله جوادی‌آملی از زحمات جامعه پزشکی برای مقابله با کرونا‌

مرجع تقلید شیعیان گفت: از جامعه پزشکی، از وزیر محترم، از معاونانشان از همه عزیزان و برادران و خواهرانی که سعی بلیغ دارند در درمان بیماری‌ها و در تامین بهداشت مردم، متشکریم؛ هم به بیماران شفاء عنایت کند؛ هم از این بزرگواران به احسن وجه بپذیرد.

14:59| بهداشت فردی و اجتماعی در آموزه‌های اسلامی از نگاه آیت‌الله مکارم‌شیرازی‌/ خوددرمانی ممنوع

مرجع تقلید شیعیان گفت: انسان برای حفظ سلامت جسم خود ناچار است مراقبت‌هاى مختلف بهداشتى‌ داشته‌ باشد.

14:56| نماینده ولی فقیه در استان گلستان: مردم تذکرات مسئولان بهداشت و درمان را جدی بگیرند

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مردم باید تذکرات مسئولان بهداشت و درمان را که مدام تکرار می‌شود را برای مراقبت از خود و دیگران جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

14:55| آمار سنی مبتلایان و فوت شدگان کرونا در آذربایجان شرقی‌

براساس این آمار، میانگین سنی افراد نمونه برداری شده 50 سال است که نتایج کرونایی 15 نفر مثبت بوده که  46 درصد آنها بانوان و 54 درصد مردان بودند. 

‌کل نمونه های منفی 124 مورد است و در بین 15 نفر مبتلا شده در استان، مبتلایان 15 الی 71 ساله هستند که میانگین سنی آنها 51 سال است. یک نفر 15 ساله و نفر بعدی 33 ساله است که این دو نفر میانگین سنی را کاهش داده است که با حذف این 15 ساله، میانگین سنی مبتلایان به 60 سال می رسد. در سنین پایین، علایم ابتلا کم است و مرگ خیلی نادر است که در بین فوت شدگان کرونایی استان، بین 54 تا 70 ساله بودند که هر سه مورد، مرد بودند. 

14:50| روایت‌ تسنیم از محل قرنطینه بیمارستان رازی اهواز/ ‌خدمت‌ر‌سانی ‌با‌ روحیه کادر درمانی ‌به بیماران

خبرنگار تسنیم به بخش قرنطینه بیمارستان رازی اهواز رفته تا از وضعیت این بخش و حال و هوای کار درمان آن مطلع شود.

 

14:45| تعداد بیماران کرونایی در استان هرمزگان به 4 نفر رسید

رئیس کمیته اطلاع رسانی وزارت بهداشت از تشخیص 2 مورد مثبت جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان خبر داد.

14:41| نتیجه آزمایش 2 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در کرمان مثبت اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به آزمایشات انجام شده و پاسخ آزمایشات دو مورد مثبت کرونا در کرمان اعلام شده است.

14:26| 10 بیمار مشکوک به کرونا در استان کرمانشاه بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: 10 بیکار مشکوک به کرونای بستری شده در استان کرمانشاه بهبود یافتند.

14:22| فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با توجه به قوانین لازم‌الاجرا در جایگاه‌های سوخت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.

14:07| معاون وزیر بهداشت: ملاقات بیماران در بیمارستان‌های گیلان تا اطلاع ثانوی ممنوع است

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان گفت: به علت اجرای برنامه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ملاقات با بیماران در بیمارستان‌های گیلان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

13:58| ابتلای 15 بیمار به کرونا در آذربایجان شرقی‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه در تمامی شهرهای آذربایجان شرقی فرد مبتلا به کرونا با علایم خفیف یا شدید داریم، گفت: ابتلای 15 بیمار به کرونا در استان با ازمایش مثبت به اثبات رسیده است.

13:41| جلسات اداری و ‌عمومی بالای 30 نفر تا اطلاع ثانوی در همدان تشکیل نمی‌شوند

استاندار همدان با اعلام اینکه جلسات اداری و جلسات عمومی بالای 30 نفر تا اطلاع ثانوی تشکیل نمی‌شوند،گفت: اولویت مسئولان استان همدان حفظ سلامت مردم است.

13:38| تاکنون بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر گزارش نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه از افراد مشکوک به ویروس کرونا در استان بوشهر نمونه‌برداری شده است گفت: تا این لحظه خوشبختانه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تایید نشده است.

13:34| متخصصان ‌دانشگاه علوم پزشکی ‌و ‌شهید چمران اهواز ‌کیت تشخیص ویروس ‌کرونا ‌را طراحی کردند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کیت تشخیص ویروس منحوس کرونا با همکاری مشترک دو تیم از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی اهواز و گروه ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی شد.

13:31| اختصاص ماسک به بیمارستان‌های خط‌مقدم درمان کرونا در مشهد

مدیر نظارت و ارزیابی ملزومات و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص و توزیع ماسک به بیمارستان‌های خط مقدم درمان کرونا در مشهد خبر داد.

وی با بیان اینکه در این مرحله 50 هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است گفت: این ماسک‌ها به بیمارستان‌های خط مقدم درمان کووید -19 شامل شریعتی، اکبر، امام رضا (ع) و قائم (عج) اختصاص یافته است.

13:31| تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان

مسئول اردوهای جهادی سپاه خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا گفت: گروه‌های جهادی مبارزه با کرونا در سطح شهرستان ها تشکیل شده اند و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در حال مبارزه با این ویروس هستند.

13:14| تب‌سنجی مسافران در عوارضی قزوین ـ رشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ‌تیم‌های بهداشتی و کنترلی با حضور میدان مینودر، میدان شورا‌، ورودی آراسنج در بوئین‌زهرا، ورودی آوج و عوارضی قزوین ـ رشت ‌همه را تب‌سنجی می‌کنند.

13:02| فوت زن سقزی بر اثر بیماری کرونا در کردستان تکذیب شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبت فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان نداشته و فوت زن سقزی هم مثبت نبوده است.

13:01| توزیع چند هزار تیوپ ضدعفونی کننده در گیلان تا پایان هفته‌

استاندار گیلان از توزیع چند هزار تیوپ ضدعفونی کننده تا پایان هفته در این استان خبر داد و گفت: مردم استان در اولویت دریافت اقلام بهداشتی تولید شده هستند و سپس این اقلام را به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌کنیم.

12:48| پروازهای امروز فرودگاه رشت لغو شد

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان گیلان، تمامی پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت لغو شد.

12:37| تلاش بی‌وقفه کادر درمانی کاشان برای شکست ویروس کرونا‌/ شهروندان در منازل خود بمانند‌

کادر پزشکی، پرستاری و درمان کاشان با تلاش شبانه‌روزی خود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، درمان بیماران و حفظ سلامت شهروندان تمام تلاش خود را به کار گرفتند و تاکید دارند تا شهروندان در منازل بمانند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

 

 

12:31| قدردانی آیت‌الله سبحانی از خدمات شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران‌

مرجع تقلید شیعیان با قدردانی ‌از خدمات شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران گفت: قطعاً تلاش‌های همه ارکان سلامت مورد توجه حضرت ولی‌عصر(عج) است.

12:26| تدابیر ویژه بهداشتی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) / زیارت از درب باب‌الرضا امکان‌پذیر شد

گروه استان‌ها ــ روابط عمومی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اعلام اینکه درب‌های حرم مطهر شاهچراغ(ع) به‌روی زائران بسته نشده است به توضیحاتی در مورد جزییات زیارت زائران در این حرم مطهر پرداخته است.

12:11| فرمانده سپاه کردستان: سپاه ‌به‌صورت همه جانبه آمادگی مقابله با کرونا را در کردستان دارد‌

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: طبیعتاً همه دستگاه‌های کشور آمادگی مبارزه با بیماری کرونا را داشته و سپاه هم در کنار سایر دستگاه‌های دولتی، به‌صورت همه جانبه این آمادگی را در استان ایجاد کرده است.

12:10| تمهیدات شهرداری مشهد برای مقابله با کرونا / ضدعفونی دائم قطارشهری و اتوبوس‌ها‌

شهردار مشهدمقدس با اشاره به اقدامات این نهاد برای مقابله با کرونا گفت: از 30 بهمن ماه اتوبوس‌ها و واگن‌های خط یک و دو قطار شهری و همچنین اماکن عمومی هر روز ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان این که ویروس کرونا ویروسی است که هیچ کس از آن مصون نیست، افزود: مردم باید دوهفته پیک را جدی بگیرند و در این دوهفته دو فاکتور اصلی جدی بودن موضوع در کنار رعایت آرامش را مورد توجه قراردهند و خود را موظف کنند تا حد امکان درخانه بمانند و از مهمانی و رفت وآمدهای غیرضروری اجتناب کنند.

12:00| ‌بسیج جامعه پزشکی اصفهان به مقابله با کرونا شتافت؛ برپایی میزهای خدمات بهداشتی و درمانی‌

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان از برپایی میزهای خدمت بهداشتی درمانی در مراکز مختلف استان برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

11:17| بهبودی و ترخیص 69 بیمار مشکوک در گرگان

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بازدید از بیمارستان صیاد شیرازی که مرکز درمان بیماران حادتنفسی غرب و مرکز استان است، گفت: از ششم اسفندماه تا کنون 154 نفر در این بیمارستان بستری شدند که 69 نفر پس از بهبودی، ترخیص شده‌اند.

11:15| 576 بیمار مشکوک به کرونا در قم بهبود یافته‌اند‌/ مردم فقط ‌بهداشت را رعایت کنند

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از 30 بهمن ماه زمان ابتدای شیوع ویروس کرونا در قم تاکنون 576 ‌بیمار مشکوک به این ویروس بهبود یافته‌اند.

10:48| کارخانه‌های لرستان برای تولید الکل، ژل شستشو و ضد عفونی‌‌کننده‌ها کمبود مواد اولیه‌ ندارند

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت لرستان گفت: کارخانه‌های تولید اقلام بهداشتی در لرستان هیچ گونه محدودیت و کمبود مواد اولیه‌ای برای  تولید الکل، ژل شستشو و ضد عفونی‌ها ندارند.

10:07| استقرار گروه پزشکی در زندان‌های ایلام

توفیق مهدی زاده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در راستای پیشگیری از کرونا ویروس، وضعیت تمامی زندانیان سطح استان به‌صورت مستمر تحت رصد و مراقبت قرار دارد. گروه‌های پزشکی در زندان‌ها مستقر و وضعیت زندانیان تحت کنترل و مراقبت مناسب بهداشتی است و خوشبختانه در مورد این افراد جای نگرانی وجود ندارد.

09:35| اعلام آمادگی سپاه استان ایلام برای ارائه خدمات در مقابله با ویروس کرونا

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از آمادگی سپاه برای کمک به مردم در هر شرایطی خبر داد و گفت: برای ارائه هرگونه کمک و خدمات در مقابله با ویروس کرونا در استان آماده‌ایم.

09:34| قدردانی امام‌جمعه کرج از ‌پزشکان، پرستاران و کادر درمانی‌‌/ مردم ‌از حضور در اجتماعات خودداری کنند‌

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با توصیه به مردم برای رعایت مسائل بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: طلاب حوزه‌های علمیه استان البرز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

09:22| نظر آیت‌الله مهدوی درباره برگزاری اجتماعات در شرایط کنونی؛ قول متخصص پزشک حجت است‌

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی درباره ‌عمل به قول مسئولان بهداشت و درمان کشور و مختصصان و پزشکان مبنی بر عدم حضور در اجتماعات و مراسم‌ها در شرایط کنونی که ویروس کرونا در حال شیوع است اظهار داشت: برگزاری اجتماعات از نظر عقلی صحیح نیست، ما باید تابع متخصص و پزشک باشیم و قول او برای سلامتی ما حجت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما نمی‌توانیم از حرف متخصص پزشک تخلف کنیم، دین ما یک دین عقلانی است و زمانی که متخصص می‌گوید اجتماعات نباشد باید این امر رعایت شود. همه می‌گویند قول متخصص پزشک یک حجت است و باید از آن تبعیت شود.

09:22|درخواست لغو روادید از مبدا کشورهای پاکستان، عراق و افغانستان به مشهد

در جلسه شورای معاونان استانداری خراسان رضوی مقرر شد در قالب مکاتبه‌ای، از وزیر بهداشت به عنوان رئیس ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا درخواست شود که ضمن جلوگیری از ورود روزانه 3 رام از مبدا قم، روادید مسافران از مبدا کشورهای پاکستان، عراق و افغانستان به مشهد مقدس تا اطلاع ثانوی لغو شود.

08:57| عملیات ضدعفونی و گندزدایی شبانه شهر گرگان اجرا شد

عملیات ضدعفونی و گندزدایی شبانه مبلمان شهری و خیابان‌ها و اماکن پرتردد شهر گرگان با همکاری سپاه و ارتش شب گذشته در گرگان آغاز شد. ‌

08:56|تمامی کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ محقق اردبیلی تا پایان هفته تعطیل شد

به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل تمامی کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ محقق اردبیلی تا پایان هفته تعطیل شد.

08:54| فرماندار گرگان: از مردم می‌خواهیم در خانه‌های خود بمانند

فرماندار گرگان با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از شیوع کرونا در منازل خود بمانند، گفت: مشکل کمبود ماسک در شهر گرگان با 200 هزار عدد ماسکی که قرار است تا دوشنبه وارد استان شود، برطرف می‌شود.

08:54|اعزام اتوبوس از مبدأ آذربایجان‌غربی به شهرستان قم تا اطلاع ثانوی ممنوع شد‌

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از ممنوعیت اعزام اتوبوس به شهرستان قم تا اطلاع ثانوی خبر داد.

وی یادآور شد: اقدامات ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هرروزه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور کارشناسان اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی انجام می‌شود.

08:52| افراد مشکوک به ویروس کرونا در ورودی‌های خراسان شمالی "قرنطینه" می‌شوند

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی از برقراری ایستگاه‌های کنترل و قرنطینه ویروس کرونا در مبادی ورودی استان خبر داد و اظهار داشت: این ایستگاه‌ها قرار است در سه نقطه ورودی به استان از شهرستان‌های گرمه، فاروج و اسفراین مستقر شود تا افراد مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شده و از انتشار ویروس جلوگیری به عمل آید.

08:52| ارتش و ‌سپاه ‌‌مناطق پرتردد ‌ارومیه را گندزدایی می‌کنند

فرماندار ارومیه با بیان اینکه ارتش و ‌سپاه ‌‌مناطق پرتردد ‌ارومیه را گندزدایی می‌کنند، گفت: امیدواریم تا 3 روز آتی مشکل مواد ضدعفونی‌کننده در سطح شهر و حتی استان حل شود.

08:50| تمامی داروخانه‌های آذربایجان‌غربی تا اواخر هفته از مواد ضد عفونی‌کننده اشباع می‌شود‌

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تمامی داروخانه‌های آذربایجان‌غربی تا اواخر هفته از مواد ضدعفونی کننده اشباع شده و مشکلی از لحاظ دسترسی مردم به این مواد نخواهیم داشت.

08:49|آغاز تولید انبوه انواع ماسک‌های بهداشتی در اردبیل‌

علی پیرجاهد مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ‌در زمان حاضر تمامی کارگاه‌های خیاطی بسیج سازندگی در سطح استان اردبیل به‌منظور تولید اقلام بهداشتی نظیر ماسک آماده به کار شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: کارگاه‌های خیاطی بسیج سازندگی در سطح استان اردبیل روزانه ظرفیت تولید 15 هزار اقلام بهداشتی نظیر ماسک را دارند.

08:46| استاندار همدان: تیم کنترل جاده‌ای برای پیشگیری از گسترش کرونا در همدان راه‌اندازی شود

استاندار همدان گفت: تیم کنترل جاده ای برای بررسی وضعیت مسافران ورودی به استان به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا ویروس در استان، راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه سرو صبحانه، نهار و شام در ادارات ممنوع بوده و بوفه و آشپزخانه ها باید تعطیل شوند، اظهار داشت:فعالیت سالن‌های ورزشی عمومی و خصوصی، استخرهاو کلوپ‌های کامپیوتری و قلیان سراها همچنان ممنوع است، در صورت بروز تخلف دستگاه های مسئول برخورد کنند.

08:43| رئیس علوم پزشکی تبریز: مردم از خانه بیرون نروند‌/ دو هفته آینده بسیار حیاتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر کسی که با علائم خفیف کرونا روبه رو است از خانه بیرون نرود و از ماسک استفاده کند و همچنین در صورت لزوم افراد حساس، زنان باردار و افراد مسن بیرون از خانه نروند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار