عارف نیا گفت: ما پیشنهاد می کنیم برای پیشگیری از کرونا برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان گلستان لغو شود.

​مراسم اعتکاف در گلستان برای پیشگیری از کرونا لغو شود/ باران «کرونا ویروس» را از سطح شهر پاک نمی کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سراج الدین عارف نیا» امروز(چهارشنبه 7 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه آزمایش یک گلستانی مثبت اعلام شده ما معتقدیم کرونا ویروس در استان گلستان وجود دارد و ما از 10 روز گذشته به مردم هشدار دادیم که احتمال دارد منطقه به کرونا آلوده باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: مردم از دست دادن و روبوسی با یکدیگر پرهیز کنند و فاصله یک تا یک و نیم متری را از یکدیگر حفظ کنند.

 

وی تصریح کرد: مردم همیشه در کارها و خرید و فروش ها احتمال دهند که طرف مقابل آلوده به ویروس کرونا است و در اولین فرصت قبل از آنکه دست ها را به صورت خود بزنند شستشوی دست ها را در دستور کار قرار دهند.

 

عارف نیا با بیان اینکه کرونا دوره کمون طولانی دارد و در دوره کمون به فرد دیگری قابل انتقال است، یادآور شد: فرد بیمار و خانواده وی یک هفته تا 10 روز از حضور در جامعه پرهیز کنند چراکه عامل انتقال بیماری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بر ضرورت عدم حضور مردم در اماکن تجمعی تأکید کرد و ابراز داشت: مردم عروسی ها را به زمان دیگر موکول کنند و هنگام نماز در مساجد از مُهر شخصی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه ما پیشنهاد می کنیم برای پیشگیری از کرونا برگزاری اعتکاف در گلستان لغو شود، ابراز داشت: بازارهای هفتگی و نمایشگاه های بهاره تعطیل شده است و همه این اقدامات به این دلیل است که ممکن است فرد آلوده به کرونا در این اجتماعات وجود داشته باشد.

 

عارف نیا خاطرنشان کرد: ورزش در طبیعت بلامانع است و اتفاقاً برای بدن خوب است اما مردم تا حد امکان باید از حضور در اجتماع دوری کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بارندگی موجب نابودی ویروس کرونا از روی سطح نخواهد شد و شاید موجب رشد بهتر آن هم شود، گفت: ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا تأثیری ندارد اما استفاده از ماسک برای بیمار، اطرافیان وی و پرسنل درمانی ضرورت دارد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار