ارشد نظامی آجا در گلستان خبر داد

سعیدعسگری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در پادگان اندیشیده شده است، گفت: تاکنون در خصوص ویروس کرونا مشکل خاصی نداشتیم.

اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در پادگان ۲۳۰ گرگان/ خانواده ها نگران فرزندان سرباز خود نباشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر سرتیپ دوم «سعید عسگری» شامگاه امروز(سه شنبه 13 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: زمانی که کشور با بحران و حادثه ای روبه رو می شود فلسفه نظامی گری می طلبد که نیروهای مسلح ضمن حفظ آمادگی و توان رزمی خود با سایر دستگاه های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

 

فرمانده تیپ 230 متحرک هجومی ادامه داد: در حال حاضر در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شده و به موازات آن در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارگاه جهادی با ویروس منحوس کرونا تشکیل شده و برابر اوامر فرماندهی در اختیار ستاد بحران استان قرار خواهیم گرفت تا در مواقع نیاز وارد عمل شویم.

 

وی بیان کرد: از روزهای گذشته با توجه به تجهیزات جنگ نوین و توانمندی های لازم در معابر مشخص شده ضدعفونی و میکروب زدایی در دستور کار قرار گرفت.

 

سعیدعسگری تأکید کرد: با توجه به شیوع کرونا خانواده ها نگران حضور فرزندان خود در پادگان ها هستند که به آنها اعلام می کنم در پادگان های ارتش جمهوری اسلامی به ویژه نیروی زمینی که یک نیروی انسان محور است تمام کادر پزشکی، بیمارستان های منطقه ای، پزشکان، پرستاران و بهیاران و حتی فرماندهان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا در امر بهداشتی اعم از بهداشت پادگانی، جمعی و انفرادی خللی ایجاد نشود.

 

فرمانده تیپ 230 متحرک هجومی بیان کرد: طی روزهای اخیر چند اکیپ استانی از پادگان ها بازدید کردند که رضایتمندی بسیار خوبی داشتند و عنوان کردند که پادگان 230 گرگان از لحاظ رعایت بهداشت انفرادی و اجتماعی از سایر نقاط دیگر سرآمد است.

 

وی با بیان اینکه حفظ توان نیروی انسانی در اولویت ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در پادگان اندیشیده شده است و تاکنون در خصوص ویروس کرونا مشکل خاصی نداشتیم.

 

گفتنی است، در استان گلستان نیز اقدامات پیشگیرانه برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس در حال انجام است و در همین راستا مدارس، دانشگاه ها، مراکز علمی آزاد و پیش دبستانی برای پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل اعلام شدند.

 

همچنین برپایی بازارهای هفتگی و نمایشگاه های بهاره، کنسرت ها، همایش ها، مراسم اعتکاف و هر گونه تجمعات غیرضروری برای مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

 

ساعات کاری دستگاه های اجرایی استان گلستان نیز از ساعت 9 صبح آغاز می شود و به زنان شاغل در دستگاه های اجرایی نیز اجازه داده شد تا پایان سال به مرخصی بروند.

 

پیش بینی می شود شیوع کرونا در استان گلستان تا فروردین ماه روند افزایشی داشته باشد و از ابتدای اسفندماه تاکنون 20 آزمایش ارسالی کرونا مثبت اعلام شده است.

 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به زودی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان آغاز به کار می کند و نتیجه تست ها در مدت 24 ساعت به دست مردم می رسد و این امر در کاهش اضطراب و استرس مردم مؤثر است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار