متخصص پوست و زیبایی:

مهری گفت: ترک پوستی می تواند ریسک ابتلا به عفونت ویروسی و میکروبی و در مواردی کمتر شایع کووید۱۹ را بالا ببرد.

خطر ابتلا به کرونا از پوست آسیب دیده وجود دارد/ راه های رفع خشکی پوست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، «مجید مهری» امروز (چهارشنبه ۱۷ اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارها از رسانه ها یکی از راه های انتقال مستقیم و غیر مستقیم ویروس کرونا مطرح شده و از آنجایی که یکی از مسیرهای انتقال کرونا از طریق دست است  لذا به شستشوی مکرر دست ها توصیه شده است.

 

متخصص پوست و زیبایی ادامه داد: شستشوی مکرر چربی پوست را از بین می برد و دست را خشک می کند و در برخی افراد منجر به اگزما و خشکی پوست می شود.

 

مهری بیان کرد: ترک پوستی می تواند ریسک ابتلا به عفونت ویروسی و میکروبی و در مواردی کمتر شیوع کروناویروس را بالا ببرد، گرچه راه انتقال ویروس کرونا چشم، راه مخاط و دهان و پوست عنوان می شود ولی در صورت آسیب دیدگی پوست، می تواند از این طریق وارد بدن شود.

 

وی گفت: به مردم توصیه می کنیم از مواد شوینده استاندارد و کرم تیوپی برای پوست دست استفاده کنند و دوم اینکه باید رعایت کنیم کمتر از شوینده ها استفاده شود و استفاده از کرم مرطوب کننده مثل وازلین و موسلین در دستور کار قرار گیرد، البته اگر مردم به چنین کرم هایی دسترسی نداشتند، می توانند از هر گونه روغن استفاده کنند.

 

این متخصص پوست و زیبایی یادآور شد: گاهی به دلیل موارد دیگر مثل سوختگی پوست ما آسیب می بیند و این افراد در معرض آلودگی هستند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند، کسانی که دست های آنها در هنگام استفاده از دستکش های پلاستیکی تعریق دارد از دست کش های نخی زیر دستکش های پلاستیکی استفاده کنند ولی حتما باید این دستکش ها روزانه چند بار شستشو شود.

 

مهری افزود: وقتی پوست خشک است چند دقیقه بعد کرم ها جذب می شود و اینطور نیست که این کرم ها چربی غلیظی بر روی پوست دست ایجاد کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار