رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی استان گفت: با توجه به گسترش این بیماری روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ بیمار با علایم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری می‌شوند.

روزانه ۱۳۰ بیمار تنفسی در گلستان بستری می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: قدرت سرایت و شیوع ویروس کرونا به شدت زیاد است و مردم برای اینکه به این بیماری مبتلا نشوند باید دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

وی با اشاره به افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گفت: با توجه به گسترش این بیماری روزانه بین 120 تا 130 بیمار با علایم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان شهید صیاد شیرازی به طور کامل پُرشده و در بیمارستان 5 آذر نیز پذیرش بیمار داریم. در شهرستان‌های مختلف از جمله علی‌آبادکتول، گنبدکاووس و غیره نیز بار مراجعات به بیمارستان‌ها افزایش دارد.

وی با بیان اینکه فشار زیادی به کادر پزشکی و درمانی استان وارد شده است، گفت: پزشکان و پرستاران استان در این روزها تلاش زیادی برای درمان و بهبودی بیماران انجام می‌دهند و متأسفانه برخی از همکاران متخصص و پرستاران ما هم به این بیماری مبتلا شدند.

فاضل با بیان اینکه مردم باید الزامات قرنطینه خانگی را رعایت کنند، اظهارداشت: هفته گذشته که شرایط آب و هوایی کمی مطلوب شد حضور مردم را در تفرجگاه‌ها شاهد بودیم که از آن زمان تا کنون شاهد افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی استان هستیم. مردم باید در خانه بمانند و از حضور در مراکز تجمعی و شلوغ خودداری کنند.

وی بیان داشت: مردم اگر در مسیر مقابله با این بیماری همکاری داشته باشند و مسائل بهداشتی را هم رعایت کنند، اپیدمی این بیماری زودتر کنترل می‌شود در غیر این صورت ممکن است تا انتهای فروردین سال آینده درگیر این بیماری باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار