رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از مجموع ۵۹۳ بیمار سندروم شدید تنفسی بستری شده در مراکز درمانی این استان ۱۳۵ نفر مشکوک به ابتلای کرونا هستند.

۱۳۵ نفر در گلستان مشکوک به کرونا هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل امروز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از همه بیماران مشکوک به کرونا در گلستان ویروس آزمایش گرفته شده که تاکنون ابتلای ۱۲ نفر قطعی اعلام شد و متاسفانه پنج نفر آنها فوت کردند.

وی فوت شدگان را چهار مرد بالای ۵۰ سال و یک دختر ۱۴ ساله عنوان و خاطرنشان کرد: در نتیجه بررسی‌های کارشناسی که تاکنون صورت گرفته است فقط همین آمار قطعی شده و سایر قول‌های مطرح شده دقیق نیست.

وی بیان داشت: بیمارستانهای شهید صیاد شیرازی گرگان، پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس، آق قلا و علی آباد مجموعا با ظرفیت ۶۰۰ تخت برای بیماران سندروم تنفسی شدید در نظر گرفته‌ شده اما با توجه به شیب افزایشی کرونا پیش بینی می‌شود تا آخر هفته جاری ۷۰۰ تا ۸۰۰ تخت مورد نیاز مردم گلستان باشد.

وی با تصریح بر اینکه آمارها بیشتر از نتایج آزمایش‌ها است، اظهار داشت: پیش بینی می شود ویروس کرونا تا آخر فروردین آینده سیر صعودی داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که شهرهای گرگان، کردکوی و علی‌آباد کتول بیشترین مبتلایان کرونایی را دارند، گفت: هیچ شهری در این استان بدون کرونا نیست.

دکتر فاضل در خصوص تشدید بهداشت در نانوایی های گلستان گفت: طبق مصوبه جدید فروشنده باید جدا از شاطر در نانوایی ها فعالیت داشته باشد و همه عوامل ملزم به داشتن دستکش شدند.

وی ازدحام جمعیت در بانکها و افزایش استفاده از اسکناس طی روزهای پایانی سال را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: برای بانک‌ها تاکنون مصوبه‌ای نداشته ایم اما کارکنان آنها آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی با تایید وجود برخی مشکلات و کاستی‌ها گفت: افرادی که از سطل‌های زباله کنار خیابان اقدام به جمع‌آوری ضایعات می‌کنند در معرض آسیب و دریافت جدی ویروس کرونا هستند و کارگروه بهداشت و سلامت استان تاکنون مصوبه ای در این خصوص نداشته است.

فاضل افزود: امروز یک محموله شامل ۱۰۰ هزار ماسک ارسالی از سوی وزارت بهداشت بین کارکنان بیمارستان‌های گلستان تقسیم شد و واحدهای تولیدی استان نیز در سه شیفت کاری مشغول تولید سایر اقلام بهداشتی هستند.

بیماری جدید کرونا با نام "کووید۱۹" از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

ساختار ویروس کرونا به گونه‌ای است که افراد مبتلا به چند بیماری یا کودکان درگیر بیماری‌ قلبی را در معرض خطر بیشتر قرار می دهد.

با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار