بنی عقیل گفت: گروه خونی o مصرف بیشتری برای بیماران و مراکز درمانی دارد و به گروه های خونی منفی به دلیل تعداد افراد کمتر دارای این گروه خونی در جامعه همواره نیازمندی وجود دارد.

گروه خونی o مصرف بیشتری برای بیماران گلستان دارد/ مشارکت تنها ۵ درصد بانوان گلستانی در اهدای خون

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، «سید صادق بنی عقیل» امروز (پنج شنبه 22 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال تقاضای بیماران خاص و هموفیلی برای خون و فرآورده های خونی افزایش پیدا می کند انتظار داریم در این ایام و همچنین از هفت فروردین ۹۹ به مراکز خون اهدا کنندگان مراجعه کنند.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا عدم خروج از منازل در این ایام منطقی است اما هیچ چیزی بیشتر از نجات جان بیمار در این ایام واجب نیست.

 

بنی عقیل یادآور شد: با توجه به اینکه بیماران ما از همه گروه خونی هستند نیاز ما به همه گروه خوبی مثبت و منفی وجود دارد.

 

وی افزود: گروه خونی o  مصرف بیشتری برای بیماران و مراکز درمانی دارد و به گروه های خونی منفی به دلیل آنکه تعداد افراد کمتری دارای گروه خونی منفی هستند همواره نیازمندیم و در صورت عدم مراجعه کنندگان ممکن است ذخایر ما کاهش یابد.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان  تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی موضوعاتی عنوان می شود که واقعیت ندارد ویروس کرونا از طرق خون قابل انتقال نیست.

 

بنی عقیل بیان کرد: به منظور سلامت اهدا کنندگان دستورالعمل های سخت تری را در نظر گرفتیم تا اهدا کنندگان با فراغ بال وارد سازمان انتقال خون شوند و ورود آن ها به این مراکز هیچ خطری برای آنها ندارد.

 

وی با بیان اینکه هیچ فرآورده خونی از استان دیگر وارد استان نمی شود، ابراز داشت: سه فرآورده گلبول قرمز، پلاکت و کرایو را تامین می کنیم و بسته به نوع نیاز بیماران این فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ابراز داشت: هیچ خون و فرآورده خونی وارد ایران نشده است و این تصور به خاطر تبلیغات فضای مجازی است، همچنین از لحاظ استانداردها و آزمایش های انجام شده فرآورده های خونی ایران در بالاترین سطح در دنیا قرار دارد.

 

بنی عقیل افزود: در سالهای گذشته 10 درصد اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می دهند و باید آسیب شناسی شود چرا در امسال میزان اهدای خون از سوی بانوان از مجموع کل اهدا کنندگان به پنج درصد رسیده است.

 

وی گفت: قبل از بحران شیوع ویروس کرونا میزان مراجعات بانوان در استان برای اهدای خون  به هفت درصد کل مراجعات رسیده بود و به دلیل شرایط بحران به وجود آمده این عدد کاهش یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار