رکوردشکنی ایرانیان در استفاده از تلگرام اعلام شد و عنوان شد که بیش از 80 درصد کاربران دنیا از ایران هستند.!

بیش از 80 درصد کاربران تلگرام دنیا از ایران!

 به گزارش گلستان24، رکوردشکنی ایرانیان در استفاده از تلگرام اعلام شد و عنوان شد که بیش از 80 درصد کاربران دنیا از ایران هستند.!


بنا بر این گزارش باید گفت که در هر دوره‌ای ایرانیان نسبت به ورود پدیده‌ها و محصولات جدید رویکردی افراط و تفریطی نشان داده‌اند و هر چند که این رویکردها موقت و موسمی بوده و پس از مدتی تب آن از میان رفته است اما اثرات مخرب فرهنگی خود را برجای گذاشته است.

شاید بتوان گفت این یک رفتار طبیعی در یک جامعه‌ی در حال توسعه است که قاعدتاً در تمامی جوامع غربی هم رخ داده و اجتناب‌ناپذیر است. و یکی از علائم اختلافات گسترده و گسستهای عاطفی در خانواده ها استفاده بیش از حد از تکنولوژی بدون در نظر داشتن یک حدومرز مشخص می باشد.

متاسفانه باید گفت که این افراط ایرانی ها در بهره‌گیری از محصولات و تکنولوژی مدرن روز به شدت آسیب‌زا و نگران‌کننده شده است و در بسیاری از مواقع تبدیل به اعتیاد شده است که علاوه بر این قبیل مشکلات به بنیان بسیاری از خانواده ها نیز آسیب های جدی وارد ساخته است.

در حال حاضر درصد قابل ملاحظه ای از پرونده اختلافات خانوادگی که در دادگاههای خانواده تشکیل شده است و به طلاق منجر می شود بخاطر این است که مرد یک خانواده بیشتر وقت خود را در فضای مجازی بسر می برد و بجای مهرورزی با خانواده به مهرورزی به دیگران مشغول شده است!

واقعا ما را چه شده است

تمام موارد بالا در حالی است که استفاده از نرم افزارهای گوناگون از جمله تلگرام در میان چندین میلیون کاربر ایرانی، به یک معضل جدی تبدیل شده است. این معضل، زمانی حادتر می شود که گروهی، اخلاق، وجدان و استفاده صحیح را از این نرم افزارها کنار می گذارند و با رویکردی هنجارشکن و ارزش گریز از آنها سوء استفاده می کنند. 

لذا باید هشدار داد که افزایش تعداد گروه های مستهجن در فضای مجازی موبایلی و بالاخص تلگرام پدیده خطرناکی است که علاوه بر زدودن عفت و حیای فرد و جامعه، لذت گرایی محض و ترویج لاابالی گرایی جنسی را نیز در بر دارد که بنظر می رسد این گروه ها برای تهی کردن جامعه و خانواده از معنویت سازماندهی شده هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار