وزیر راه و شهرسازی در گزارشی به رئیس‌جمهوری از کاهش ۲۵درصدی تردد در جاده‌های کشور خبر داد.

کاهش ۲۵درصدی تردد در جاده‌های کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد اسلامی با یادآوری این‌که روز جمعه رییس جمهور جویای آخرین وضعیت مرزها و تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، پروازهای بین‌المللی، وضعیت لجستیک و تردد در جاده‌ها بود، اظهار کرد: در گزارش به ریاست جمهوری اعلام شد تمامی پروتکل‌های وزارت بهداشت در همه حوزه‌های حمل‌ونقل و تمامی ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها، بنادر و همه پایانه‌های بار و مسافر انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: پروازهای بین‌المللی توسط هواپیماهای داخلی و خارجی براساس توافقات صورت‌گرفته فعلاً با چند کشور از جمله چند کشور اروپایی مطابق پروتکل‌های تجاری انجام می‌گیرد.

اسلامی افزود: در این خصوص مهم‌ترین اقدام در پروازهای بین‌المللی جابه‌جایی کالاهای مورد نیاز فوری کشور به‌ویژه اقلام دارویی و تجهیزات مورد نیاز وزارت بهداشت است که از اقصی نقاط به کشور حمل و تحویل وزارت بهداشت شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفته است: همه بنادر کشور کاملاً فعال و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در حال انجام است. این تخلیه و بارگیری به‌خصوص در تأمین کالاهای اساسی و حمل آن از بنادر به اقصی نقاط کشور است که خوشبختانه با حضور غیرتمندانه رانندگان عزیزمان در حمل‌ونقل عمومی بدون وقفه انجام می‌گیرد.

اسلامی میزان تردد در جاده‌های کشور با توجه به اطلاعیه‌های داده‌شده را دیگر موضوعی اعلام کرد که از سوی رئیس جمهور مورد پیگیری قرار گرفت. وی دراین‌باره نیز گفت:‌ در خصوص تردد در جاده‌ها و آخرین وضعیت آن‌ها جا دارد یک قدردانی از مردم عزیز کشورمان داشته باشیم که تاحدودی به درخواست‌ها برای پرهیز از سفرهای غیرضروری توجه کردند.

وی افزود: طبق آماری که خدمت رییس جمهور اعلام شد، تردد در استان‌های اصفهان 27 درصد، مازندران 36 درصد و گیلان 40 درصد کاهش را در روزهای پنجشنبه و جمعه ثبت کرده است، به این ترتیب به‌طور کلی تردد در جاده‌های کشور طبق آمارهای اعلام‌شده با کاهش 25درصدی مواجه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با گزارش‌های اعلام‌شده به رئیس جمهور، وی در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از زحمات جامعه حمل‌ونقل کشور، بر کنترل موازین پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد.

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار