پژو ۴۰۷ در سال ۱۳۸۴ در ایران عرضه شد. این خودرو داری امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی نسبت رقبای هم رده خود در زمان عرضه بود.

بررسی استهلاک خودروی پژو ۴۰۷

به گزارش گلستان ۲۴؛ اما با تمامی این امکانات، از آن در کشور استقبال خوبی به عمل نیامد و این ماشین را به عنوان یک پروژه شکست خورده در ایران یاد می‌کنند. اما با گذشت سال‌ها با توجه به محدودیت‌های واردات خودرو، هنوز پژو ۴۰۷ از نظر امکانات رفاهی، ایمنی و حتی کیفیت ساخت از بیشتر هم رده‌های قیمتی خود سطح بالاتری دارد. لذا میتوان به عنوان یکی از گزینه‌های خرید خودروی دست دوم به آن نگاه کرد.



"لوازم یدکی پژو ۴۰۷"
صحبت از خرید یک خودرو کارکرده شد! نخستین نکته که باید به آن دقت کرد میزان استهلاک و سپس خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۷ است. هر چند ۴۰۷ استهلاک زیادی در مقایسه با هم رده‌های خود ندارد اما در چند بخش آن شاهد ضعف شدید قطعات هستیم که جلوتر به دو قطعه آن خواهیم پرداخت.
"دسته موتور ۴۰۷"
دسته موتور ۴۰۷ یکی از قطعاتی است که ضعف آن در این خودور به خوبی خود را نشان می‌دهد. این قطعه از قطعات یدکی پر مصرف این خودروست. دسته موتور شاتونی ۴۰۷ در کنار دسته موتور کله قندی ۴۰۷ دو نوع دسته موتوری هستند که موتور این خودرو را در جای خود نگه داشته‌اند.
"بوش طبق ۴۰۷"
این خودرو در قسمت بوش‌های جلوبندی نیز ضعف ملموسی دارد. جلوبندی این ماشین شامل تعداد زیادی بوش بوده که بوش طبق ۴۰۷ از پرمصرف‌ترین آنهاست. بوش طبق جناقی ۴۰۷ در کنار بوش طبق لبه دار ۴۰۷ دو نوع بوشی هستند که بروی طبق این خودور قرار دارند.

در کل باید گفت که استهلاک این خودرو در مقایسه با ماشین‌های هم کلاس خود اصلا زیاد نیست. نیاز به تعویض لوازم یدکی مصرفی در تمامی خودروها وجود دارد و پژو ۴۰۷ نیز از این امر مستثنا نیست. استهلاک ۴۰۷ در قطعات مصرفی مثل لنت، شمع و... قابل قبول است اما نکته مهم تر این است که به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالای این خودورو در صورت نگه داری درست از آن بسیار کم پیش می‌آید تا قطعات غیر مصرفی‌اش خراب شود. خرابی لوازم غیر مصرفی در این ماشین‌ها تنها در شرایط عدم نگه داری درست از خودرو و یا گذشت عمر مفید آنها اتفاق می‌افتد. همینطور لازم به ذکر است که هیچ خودوریی بدون ضعف نبوده و ماشین‌ها در بخش‌های مختلف و در شرایط گوناگون ضعف‌های خود را نشان خواهند داد. مهم آن است که در زمان خرید از وجود این ضعف‌ها را به‌صورت کامل مطلع باشیم و با آگاهی کامل اقدام به خرید خودرو کنیم.

هرچقدر که استهلاک یک خودرو کم باشد باز هم در نهایت شما نیاز به خرید لوازم یدکی برای خودرو خود دارید. چون از پژو ۴۰۷ در زمان تولید استقبال خوبی نشد، تولید آن خیلی زود متوقف شد. با گذشت زمان میبینیم که تعداد زیادی از این خودرو در خیابان‌ها وجود ندارد. به دلیل کم بودن تعداد این خودرو تقاضا برای لوازم یدکی ۴۰۷ نیز در مقایسه با پژو‌های دیگر در ایران بسیار کم و محدودتر است. از طرفی فروشندگان خاصی در بازار لوازم یدکی، قطعات این خودرو را بفروش میرسانند. بدیهی است که پیدا کردن لوازم یدکی برای ۴۰۷ خود کمی دشوارتر از یک خودروی محبوب باشد. اما باید گفت که اکثریت قطعات یدکی این خودرو در بازار موجود بوده. نکته‌ای که در خرید لوازم یدکی برای یک خودرو بسیار مهم است، نرخ قطعات است. به دلیل کیفیت بالای اجناس یدکی اصلی، قطعات اصلی این خودرو کمی گرانتر از مشابه‌های آن در خودروهای محبوب است. به عنوان مثال دسته موتور ۴۰۷ قیمتی بیشتری از دسته موتور مشابه در خودروهای دیگر پژو دارد. یا میتوان بوش طبق ۴۰۷ را مثال زد. در دیگر خودورهای پژو در بازار صرف اقتصادی در تعویض کامل طبق خودورست ولی به دلیل نرخ بالای طبق ۴۰۷ در مقابل طبق این خودروها تعویض بوش طبق برای این خودرو بسیار رایج است.

برای جمع بندی باید گفت که پژو ۴۰۷ خودروی با امکانت رفاهی و ایمنی بالا است که موتوری قوی و گیربکسی قابل قبول دارد. از طرفی کیفیت ساخت بسیار بالا نسبت به رقبای هم نرخ خود در کنار استهلاک نه چندان زیاد آن موجب شده تا هزینه نگهداری زیادی نداشته باشد. اما گفتنی است که نرخ لوازم یدکی ۴۰۷ در بازار کمی بالاتر از نرخ لوازم یدکی رقبای خود است. حال انتخاب شماست که کیفیت ساخت، آپشن‌ها و امکانات، امینی، موتور قوی و... آنقدر اهمیت دارد که یک پژو ۴۰۷ را برانید؟

منبع: خودرو بانک

 

ارسال نظر

آخرین اخبار