ایران‌خودرو قرار است طیف محصولات خود را گسترده‌تر از پیش کند.

منتظر ۳ خودروی جدید باشید + جزئیات

به گزارش گلستان ۲۴؛ این روزها بازار خودرو شرایط بسیار خوبی ندارد و به دلیل بسته بودن واردات نیز تا حد زیادی تنوع کم شده است. در نتیجه خودروسازان در تلاش هستند تا محصولات خود را با ظاهری به روزتر عرضه کنند. آنطور که به نظر می‌رسد طی سه سال آینده دو خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو قصد دارند خودروهای جدیدی را روانه بازار کنند. اخیرا نیز از چهار محصول جدید که دو خودرو مربوط به سایپا و دو خودروی دیگر مربوط به ایران‌خودرو بود در حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد. وزیر صمت نیز تاکید کرد که خودروسازان می‌توانند پیش‌فروش‌های این محصولات را به زودی آغاز کنند.

آنطور که اعلام شد قرار است طی سه سال آینده ۹ محصول جدید توسط ایران‌خودرو به بازار ایران عرضه شود. البته این نکته را باید گفت که ۵ محصول ایران‌خودرو به نوعی نمونه‌های ارتقا یافته خودروهای موجود است اما ۳ محصول کاملا جدید از اواسط ۱۳۹۹ تا اواسط ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه به صورت مختصر زمان عرضه این ۹ خودرو را می‌خوانید.

-ارائه ۵ محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما از ابتدای سال ۱۳۹۹

- ارائه محصول صندوقدار K۱۳۲ در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹

- ارائه محصول کراس‌اوور K۱۲۵ در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰

- ارائه محصول هاچ‌بک K۱۲۱ در بهمن ماه سال ۱۴۰۱

طبق اطلاعات به‌دست آمده پروژه k۱۳۲ استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد و نخستین پیشرانه‌ای که برای نصب روی سدان جدید در نظر گرفته شده پیشرانه EC۵ است. البته نسخه‌های بالاتر از پیشرانه‌ای با ۱۴۰ اسب‌بخار توان و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره خواهند برد. لازم به ذکر است این سدان در دو نوع مجهز به گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه خواهد شد.

برای خودروی هاچ‌بک K۱۲۱ نیز قرار است از همان پیشرانه EC۵ استفاده شود. در مورد محصول کراس‌اوور K۱۲۵ نیز پیشرانه EF۷ توربو در نظر گرفته شده است.

/گسترش نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار