گروه‌های مردمی و سمن‌های شهرستان گنبدکاووس ضمن حضور جدی و بی‌نظیر خود برای کمک به مبارزه با کرونا خواهان فعالیت مدیران و نهادها در قالب مدیریت بحران شدند.

گروه‌های مردمی گنبدکاووس در کنار دولت/ از ایجاد فروشگاه مجازی تا جهاد در 56 نقطه شهری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، در روزهایی که گذشت در عرصه مقابله و مبارزه با بیماری کرونا بدون تردید یکی از مهم‌ترین اتفاقات حضور پررنگ و تاریخی نهادهای مردمی اعم از هیئت‌های مذهبی، مجموعه‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری و ورزشکاران برای کمک به دولت برای عبور از این بحران بود.

به همین منظور فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تشکیل جلسه‌ای با حضور مدیران شهرستانی با موضوع بررسی آخرین اقدامات مردمی و درخواست‌ها و نیازمندی‌های آنان از نمایندگان گروه‌های مردمی خواست تا در این دیدار رو در رو و بدون واسطه با مدیران شهرستانی سخن بگویند.

* تشکیل قرارگاه مردمی در گنبدکاووس یک مدل موفق است

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این نشست ضمن ابراز خرسندی از احساس تکلیف و مسوولیت مردم گنبدکاووس که در قالب گروه‌های مختلف مردمی به عرصه مبارزه با کرونا آمده‌اند، گفت: این حضور گروه‌ها، تشکل‌ها، سمن‌ها، هیئت‌ها و مجموعه‌های مردمی مختلف در کنار هم برای کمک به دولت و مردم یک مدل کم‌نظیر در سطح استان گلستان است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه مردمی و اختصاص فضا به این قرارگاه در فرمانداری تنها بخش کوچکی از وظیفه ما برای تشکر و حمایت از شماست، افزود: تشکیل جلسه امروز با حضور مدیران شهرستان نیز برای استماع نظرات شما برای مبارزه جدی و مردمی با این بیماری در سطح شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای گذشته بخشی از ابتکارات گروه‌های مردمی به ویژه جوانان شهرستان را به استاندار نیز منتقل کردم، تصریح کرد: استاندار گلستان نیز ضمن خداقوت و تشکر از همه مجموعه‌های تلاشگر در شهرستان گنبدکاووس از ابتکارات جوانان و سمن‌های شهرستان تمجید کردند.

* لزوم ایجاد قرنطینه نظامی در سطح شهرها

پزشک متخصص قلب و عضو قرارگاه مردمی گنبدکاووس در این جلسه با تقدیر از فرماندار گنبدکاووس در راه‌اندازی قرارگاه مردمی با حضور نمایندگان پویش‌ها، سمن‌ها و گروه‌های مردمی مختلف، اظهار کرد: اینکه مسوولان ارشد شهرستان در هر شرایطی حتی بحران پاسخگوی تماس‌ها و ارتباطات گروه‌های مردمی هستند قابل تقدیر است.

طباطبایی با بیان اینکه موضوع بیماری کرونا در حال حاضر آتش زیر خاکستر است، افزود: در صورت ادامه این روند و جدی نگرفتن بیماری توسط مردمی که هر روز در کوچه و خیابان هستند تردیدی نداشته باشید که آمار واقعی کرونا چه مراجعه‌کنندگان به بیمارستان و چه آنها که از ترس بیمارستان و مثبت اعلام شدن تستشان مراجعه نمی‌کنند افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد قرنطینه‌های جدی و حتی در صورت لزوم استفاده از نیروهای مسلح برای قرنطینه نظامی، خاطرنشان کرد: اگر نخواهیم زنجیره انتقال را به صورت کامل قطع کنیم تردیدی نداشته باشید که خودمان خودمان را به سمت یک فاجعه سوق می‌دهیم.

* نگاه و عملکرد مدیران باید از روزمرگی خارج شود

عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با انتقاد از عدم درک درست مفهوم بحران و شرایط بحرانی توسط ادارات مختلف، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها مشغول انجام امور عادی و روتین خود بوده و گمان هم می‌کنند در حال مبارزه با کرونا هستند در حالیکه مدیریت بحران و اقدامات در شرایط بحرانی کاملا متفاوت است.

حسام محمدی با اشاره به اینکه متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته هیئت امنای مساجد برای اطلاع‌رسانی همکاری کامل را با گروه‌های مردمی نمی‌کنند، اضافه کرد: مسجد همواره در طول دهه‌های گذشته پایگاه اصلی انقلاب بوده ولی امروز برخی نمی‌خواهند کارکردهای مهم و حیاتی مسجد را باور کرده و این شرایط حساس را درک کنند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت دبیران و مدیران مدارس و حتی بلندگوهای مدارس برای اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: انتظار دیگر ما این است که بخشداری‌ها نیز در کنار مجموعه دولتی و مردمی دیگر فعال‌تر همکاری کنند.

* بسته پیشنهادی 16 گانه سمن‌ها به فرماندار گنبدکاووس/ تونل سلامت تا مرکز مشاوره و مسابقه خانوادگی

نماینده سمن‌های جوانان شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکید ما در این شرایط پیشی گرفتن اقدامات فرهنگی و ایجابی از اقدامات سلبی است، خاطرنشان کرد: بسته پیشنهادی 16 گانه‌ای را به رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان از سوی سازمان‌های مردم نهاد جوانان تقدیم کرده‌ایم تا بتوانیم در این حوزه فعال‌تر اقدام کنیم.

مهدی باقریان در تشریح برخی از طرح‌های پیشنهادی سمن‌های گنبدکاووس برای مبارزه با کرونا، افزود: راه‌اندازی فروشگاه مجازی و تحویل اقلام درب منزل موسوم به روا مارکت، ایجاد تونل سلامت برای ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی، کمپین همدلی مالکان با مستاجرین، کمپین حالا جوانان، توزیع بسته‌های سلامت با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن اقشار آسیب‌پذیر، راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی برای غلبه بر ترس، وسواس و مشکلات کودکان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان، برگزاری مسابقه خانوادگی در شب چهارشنبه سوری، راه‌اندازی دو کارگاه تولید ماسک و ... از جمله این طرح‌هاست که کاملا مردمی انجام خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل کمیته علمی و آموزشی توسط سمن‌های جوانان شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: در این کمیته هم کلاس‌های مجازی برای دانش آموزان تشکیل شده و هم برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس تقویتی بعد از بیماری کرونا و همچنین تهیه پوستر و بروشور آموزشی صورت می‌گیرد.

* فعالیت جهادی در 56 منطقه جغرافیایی شهر گنبدکاووس

عضو پویش مردمی مبارزه با کرونا گنبدکاووس از تقسیم شهر گنبدکاووس به 56 منطقه جغرافیایی به منظور ضدعفونی خبر داد و تاکید کرد: در تمامی این مناطق اقدامات لازم برای ضدعفونی و همچنین در برخی مناطق تولید اقلام بهداشتی در منزل در حال انجام است.

حسن جعفری با بیان اینکه در شرایط فعلی باید شیوه مدیریت جدی‌تر و عملیاتی‌تر باشد، افزود: تقاضای ما این است که مدیریت در برخی از نهادها از حالت استندبای خارج شده و به حالت فعال و پویا تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات باید به عنوان کاتالیزگر و سرعت بخش اقدامات عمل کند، اظهار کرد: امیدواریم همه ظرفیت‌های شهرستان با تمام وجود وارد عرصه عملیاتی مبارزه با این بیماری شوند و با همدلی و برنامه‌ریزی دقیق به کنترل و عبور از این بیماری کمک کنند.

* با مدیران کم‌کار مدار نکنید

عضو پویش مردمی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد روزی بیمارستان صحرایی در سطح شهرستان گنبدکاووس تشکیل شود باید دادگاه صحرایی نیز برای مدیران کم‌کار تشکیل شود، ادامه داد: باید مدیرانی که امروز موضوع را جدی نگرفته و وارد میدان عملیات نشده‌اند پاسخگوی شرایط موجود باشند.

مزدک بهروش خطاب به فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز تاکید کرد: از شما می‌خواهیم شمشیر روز صلح نباشید و به هر قیمتی شده با مدیران کمکار مدارا نکنید تا همچون گذشته در میان مردم محبوب و محترم بمانید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار