محسن رائیجی در واکنش به بی تدبیری دولت در حل مشکل ریز گردها؛

جای خالی تدبیر در بسیاری از برنامه های دولت یازدهم برای حل و مدیریت بحران ها از جمله ریزگردها کاملاً مشهود است.مسئولین بگویند در حوزه حل مشکلات ریزگردها چه اقدام و عملی کرده اند

تدبیر بی تدبیر/ مسئولین دغدغه های مردم را فراموش کرده اند

محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، در نوشته اختصاصی درباره اوضاع و احوال مردم خوزستان و عدم رسیدگی مسئولین  به آن ها ، به گلستان24 نوشت:

 

« حضرت امام خامنه ای:

آنچه که در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش آمد واقعاً دل انسان را می‌خراشد؛ [رسیدگی به] این‌ها وظیفه‌ی ماست؛ این‌ها وظیفه‌ی مسئولین است.

حکومت‌ها موظفند به فکر مردم باشند؛ این یکی از وظایف قطعی و همیشگی حکومت‌هاست.

اذهان عمومی ملت شریف ایران مکدر و رنجیده خاطر است و آرام و قرار ندارند از اینکه عضوی از آنها، در این روزگار که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند ، به رنج و درد بیافتد.

چند روزی  است که رسانه ها از سیلاب های شدیدی خبر میدهند که خسارت های فراوانی به زیرساخت ؛ استانهای شیراز ،سیستان وبلوچستان و... وارد کرده و از طرفی به دلیل وجود ریزگردها ، قطعی سراسری برق در خوزستان، مشکلی به مشکلات فراوان این خطه ی مقاوم افزوده است.

نمی دانم چگونه میتوان خود را یک لحظه در شرایط سخت و دشوار برادران و خواهران خسارت دیده ی  این استانها گذاشت ، اما با قلم خود سعی می کنم انگیزه لازم برای حمایت هر چه بیشتر از هموطنانم را برای مسئولین ایجاد کنم و مصداق ابیات پر مغز سعدی حکیم قرار بگیرم که می فرماید:

بنی ادم اعضای یکدیگر اند

که در افرینش ز یک گوهراند

چه عضوی بدرد اورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

به معنای واقعی کلمه و به استناد به کلام شیوای رهبر معظم انقلاب مردم حقیقتاً گله مندند ؛ از اینکه به نیازهای اساسی آنها کم توجهی و گاها بی توجهی می شود گویا عده ای مسئول دغدغه های مردم را فراموش کرده اند و در ناکجاآباد به دنبال حل مسائل غیر ضروری و فرعی می گردند.

چند سال است که ریزگردها نفس مردم استانهای جنوب غربی کشور را تنگ کرده  و راه علاجی  تا به حال تدبیر  نشده  است.  (صبر و استقامت مردم خوزستان زبانزد تاریخ است) اما نباید این باور باعث شود که مسئولین  مردم خوزستان را به دلیل مقاومتشان ، با مشکلات رها کنند.جای خالی تدبیر در بسیاری از برنامه های دولت یازدهم برای حل و مدیریت بحران ها از جمله ریزگردها کاملاً  مشهود است.

مردم باید به نظام امیدوار باشند نه اینکه دل زده بشوند و نقطه عطف امید و نامیدی ملت ، اقدامات و فعالیت های دولت است، ای کاش دولت محترم تدبیر و امید در روزهای پایانی عمر کاری خود به وسیله ابزارهای موجود در میان مردم نظر سنجی می کرد که با فعالیت های خود چه میزان امید را در جامعه جاری و ساری کرده است!

 

محسن رائیجی ریزگردها

 

مسئولین بگویند در حوزه حل مشکلات ریزگردها چه اقدام و عملی کرده اند (یا اینکه بهتر بگویند، تا به حال چه شده است نه اینکه چه باید بشود!!!)

دولت محترم بخش عظیمی از توان خود را برای تحقق برجام صرف کرد تا به این واسطه گشایشی برای حل مشکلات کشور ایجاد شود که انصافا تلاش بسیاری شد که البته به نظر حقیر اگر این توان صرف استعداد های و ظرفیت های درونی  کشور می شد  ثمره ان را تا به حال  حتما  می دیدیم.

یادم میاید که مقام مسئولی حتی آب آشامیدنی ملت را با تحقق  برجام گره زد، حالا از وی عاجزانه خواهش می کنم که بیاید و با برجام آب گلاآلود مردم خوزستان را تصفیه کند.

نمی دانم که هر گاه سرکار خانم ابتکار را در تلویزیون می بینم ،چرا چهره ایشان همچون دیپلمات ها همیشه  متبسم است، اگر حقیر جای ایشان بودم  درد و رنج مردم خوزستان تبسم از چهره من می ربود و غم را به جای آن  می نشاند، اگر حقیقتا  برای حل مشکل  زیست محیطی مردم جنوب غربی کشور نمی شود کاری کرد پس حداقل مسئولین ذیربط از شمال تهران به این مناطق نقل مکان کنند تا مردم جامعه اسلامی ببینند که مدیران این کشور نیز با آنها هم درد هستند.

مردم ایران گله مندند  از اینکه هزینه بیت المال  توسط وزارت راه و ترابری صرف خرید هواپیمایی می شود که نیامده روانه آشیانه و تعمیر میشود که  می توانست از آن در جایی بهتر همچون تجهیز امکانات امدادی  هزینه کرد که در مقابله با بحران های طبیعی ، مسئولین و مدیران  انگشت اتهام را به سوی همدیگر نگیرند

در پایان این یادداشت  از دولت تدبیر و امید می خواهم که از مردم گله مند ایران اسلامی به خاطر بدقولی های فراوان کمترین کاری که می توانند انجام دهند یک عذرخواهی و دلجویی است.

ومن الله التوفیق...

 

ارسال نظر

آخرین اخبار