اسکان مسافر در پارک‌های گرگان ممنوع است گرم‌خانه ها پذیرش ندارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی الرضا صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره خدمات شهرداری برای پیشگیری از کرونا اظهار کرد: خوشبختانه همه ماسک های ارسالی از گوانگجو چین (خواهر خوانده گرگان) به دست ما رسیده و سعی خواهیم کرد تا در چند روز آینده با تدابیر شهردار بین مردم گرگان توزیع کنیم.

وی بیان این‌که شهرداری تعداد زیادی ماسک بین اقشار کم درآمد توزیع کرده است، گفت: در این راستا حدود پنج هزار پک بهداشتی خریداری کرده ایم که حدود دو هزار و ۵۵۰ پک در مناطق حاشیه نشین توزیع شده و بقیه هم در چند روز آینده توزیع خواهد شد.

ایام عید پذیرای مسافران نوروزی نخواهیم بود

صفری با تاکید بر این‌که امسال در تعطیلات عید پذیرای مسافران نوروزی نخواهیم بود، تصریح کرد: ماموران شهرداری از اسکان مسافران در فضای سبز و پارک ها ممانعت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین تفرجگاه النگدره هم در ایام تعطیلات بسته خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان اضافه کرد: از هموطنان خواهش می کنم تا به مسافرت نروند و همه در خانه بمانند تا بتوانیم به این وسیله به قطع زنجیره کرونا در کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا افراد بی سرپناه را شب ها در گرمخانه ها نگه نداریم، بیان کرد: از ابتدای ماه و به علت شیوع ویروس کرونا در کشور، دیگر افراد را شب ها در گرمخانه ها نمی پذیریم.

صفری افزود: افرادی که توسط ماموران شهرداری به مدد سرای امید آورده می شوند، ضمن تسریع در کارهای قانونی، آن‌ها را با گرفتن تعهد و رعایت تمامی اصول بهداشتی به خانواده هایشان می سپاریم.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور کلیه ساختمان گرم‌خانه مدد سرای به همراه اتاق ها، زیراندازها، پتو ها، راه رو ها و سالن ها را به طور مرتب هر روز ضد عفونی می شود.

وی ادامه داد: همچنین تمام افرادی که به آنجا آورده می شوند، ضد عفونی خواهند شد.

صفری با اشاره به جمع آوری کودکان کار در این شرایط اظهار کرد: بر طبق دستورالعملی که از سال ۱۳۸۴ در حوزه کودکان کارصادر شده است، این وظیفه مندی بر دوش تمامی ارگان ها است و شهرداری فقط وظیفه جمع آوری آنها را دارد.

وی افزود: آوری کودکان کار بعد از جمع آوری، به بهزیستی تحویل داده می شوند و بهزیستی آنها را بر اساس شرایط شان به مراکز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می سپارد.

۱۶۰ پک بهداشتی بین کودکان کار توزیع شد

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان اضافه کرد: شهرداری گرگان در این مدت برای کمک به کودکان کار ۱۶۰ پک بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی دست، سطوح و پنج عدد دستکش را با همکاری مرکز صلح و صفا به نماینده کودکان کار بهزیستی اهدا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های شهرداری گرگان در ارتباط با ویروس کرونا، ابراز کرد: در طی این ایام توانسته ایم شش مرحله طرح ضربتی ضدعفونی و گندزداری معابر را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، آتش نشانی و خودروهای خدمات شهری انجام دهیم.

صفری ادامه داد: بعد از اینکه شرایط جوی مساعد شد، هفتمین مرحله ضد عفونی و گند زدایی را هم انجام خواهیم داد.

وی گفت: در ایام بارندگی با همکاری آتش نشانی و حوزه خدمات شهری و به همراه ۱۰ کوله پشتی هر روز معابر پرتردد، نانوایی ها، جلوی بیمارستان ها، ایستگاه های اتوبوس، پل های عابر پیاده و جلوی پاساژها ضد عفونی می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان اضافه کرد: همچنین علاوه بر این کارها ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها و تاکسی ها هم هر روز ضد عفونی می شوند.

وی با بیان اینکه ضد عفونی پارک ها نیز هم روز صورت می گیرد، بیان کرد: علاوه بر این کارها ورودی همه ساختمان های شهرداری «گیت» گذاشته شده است، تا به این وسیله تمامی مراجعان ضد عفونی شوند.

صفری افزود: همچنین چندین مرحله همه ساختمان های شهرداری گرگان ضد عفونی شده اند و ماسک نیز به تعداد زیاد بین پاکبان ها، باغبان ها و همکاران توزیع شده است.

 

ارسال نظر

  • شهروند
    0

    فرمانداری هاو شهرداری ها از همین الان اعلام کنند که روز 13 فروردین جنگل ممنوع هست.... تا قبل از ماه رمضان جشن عروسی در تالارها و مراسم ختم در مساجد ممنوع هست.... ان شاءالله بعد ماه رمضان با آسودگی کامل به شرایط عادی برگردیم..... مردم گلستان همکاری کنن تا ویروس کویید 19 به طور کامل از بین برود..... سخت گیری ها در مورد جنگل ، مراسم عروسی و ختم تا 6 اردیبهشت گرفته شود قطعا از شر کرونا راحت میشیم......... در خانه بمانیم....

آخرین اخبار