بخشدار بخش مرکزی بندرگز از توزیع مواد ضدعفونی کننده بین نیازمندان در روستاهای بخش مرکزی بندرگز خبر داد.

توزیع مواد ضدعفونی کننده بین نیازمندان در روستاهای بخش مرکزی بندرگز

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندرگز، سید مهدی حسینی‌نوکنده با بیان اینکه جمعیت ساکن در مناطق روستایی این بخش بیش از ۱۲ هزار نفر است، اظهار کرد: بخش مرکزی بندرگز دارای ۱۷ دهیاری می باشد که از زمان شیوع ویروس کرونا تا ظهر روز پنجشنبه ۲۹ اسفند، هشت الی نه مرحله ضدعفونی و محلول پاشی و مجموعا ۱۴۸ عملیات در روستاهای این بخش با همکاری هیات‌های اندیشه‌ورز روستایی، شبکه بهداشت، اداره آب و فاضلاب و پایگاه‌های بسیج و خیران و تشکل‌های مردم‌نهاد انجام شده است.

وی تصریح کرد: در همه دهیاری‌های این بخش کمیته سلامت با حضور دهیار، امام جماعت روستا، شورا، شبکه بهداشت و درمان و  معتمدین و خیرین روستا تشکیل شده تا نحوه انجام اقدامات لازم در جهت پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی شود.

حسینی‌نوکنده گفت: با استفاده از نصب بنر، گفتگو با افراد صاحب‌نظر، معتمدین محلی و امامان جماعت، بلندگوهای مساجد و فضای مجازی، توصیه‌های بهداشتی و موارد مرتبط با پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا به اطلاع اهالی روستا رسانده شد.

بخشدار مرکزی بندرگز در رابطه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در این بخش افزود: ممنوعیت برگزاری مراسمات عروسی، عزا و نماز جماعت و ممنوعیت حضور گردشگران در تفرجگاه‌ها از جمله اقداماتی بود که در روستاهای این بخش انجام شد.

حسینی‌نوکنده خاطرنشان کرد: دوخت و توزیع ماسک، توزیع محلول های ضدعفونی کننده بین نیازمندان روستا، تشکیل گروه‌های سلامت برای بررسی و پایش افراد مشکوک و در معرض خطر ویروس کرونا، نصب دریچه برای تحویل مواد غذایی و اجناس خریداری شده در سوپر مارکت‌ها، سرعت بخشیدن به جمع‌آوری زباله ها و جلوگیری از دپوی طولانی مدت آنها، از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این بخش بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار