عارف نیا با بیان اینکه ما نگران استفاده نادرست مردم از ماسک هستیم، گفت: اکثر مردم ماسک را نادرست استفاده می کنند و متأسفانه آن را در معابر عمومی رها می کنند.

نگران استفاده نادرست مردم از ماسک هستیم/ دهیاران گلستان مانع برگزاری مراسمات تجمعی در روستاها شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سراج الدین عارف نیا» شب گذشته(12 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از روزی که متوجه ورود کرونا به ایران شدیم با وجود آنکه کرونا مثبت در گلستان مشاهده نشده بود به مردم گلستان تأکید کردیم که هر فرد و هر سطحی را آلوده فرض کنند مگرآنکه خلافش ثابت شود.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه مردم باید از حضور در تجمعات پرهیز کنند، ادامه داد: مراسم عزاداری یک مرکز تجمعی است و از دهیاران درخواست کردیم مانع برگزاری مراسمات عزاداری  و ... در مساجد شوند و مردم پیام تسلیت و ابراز همدردی خود را به صورت تلفنی انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه موضوع بیماری کرونا بسیار جدی است و موجب مرگ و میر می شود، خاطرنشان کرد: ما علاقه مند هستیم میزان ابتلا و به دنبال آن مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یابد.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تعطیلی مدارس، مراکز تجمعی و هر گونه بازار هفتگی، همایش و نماز جمعه در استان گلستان، تصریح کرد: تعطیلی مدارس و نماز جمعه نشانه عمق فاجعه است، در کدام دوران سابقه داشته که نماز جمعه تعطیل شود؟

 

عارف نیا بیان کرد: 80 درصد مردم با ما همکاری می کنند و آداب و بهداشت فردی را رعایت می کنند اما کرونا زمانی کنترل می شود که تمام مردم بهداشت فردی را رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه ماسک را کسی می زند که بیمار است و یا از بیمار مراقبت می کند، تأکید کرد: مردم باید به طور مرتب دست ها را شستشو دهند.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه استفاده از ماسک قواعدی دارد، یادآور شد: ابتدا باید دست را شستشو بدهند بعد ماسک بزنند و دقت کنند که هر لحظه به ماسک دست نزنند، از طرفی ماسک یک الی سه ساعت ماندگاری دارد و پس از آن نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

 

عارف نیا با بیان اینکه ما نگران استفاده نادرست مردم از ماسک هستیم، خاطرنشان کرد: اکثر مردم ماسک را نادرست استفاده می کنند و متأسفانه آن را در معابر عمومی رها می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی که توصیه های بهداشتی را جدی نگرفتند، بدانند مرگ فقط برای همسایه نیست و هر لحظه ممکن است گرفتاری به سراغ آنها برود، گفت: اگر توصیه های بهداشتی توسط مردم رعایت نشود متضرر خواهیم شد.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به این پرسش که آیا دستکش از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند، یادآور شد: استفاده از دستکش تنها در هنگام خرید معنا پیدا می کند و فرد پس از اتمام خرید و موقع خروج از مغازه باید دستکش را در بیاورد و درون سطح زباله بیاندازد.

 

عارف نیا متذکر شد: استفاده طولانی مدت از دستکش خود منشأ آلودگی است، از طرفی استفاده از دستکش موجب می شود مردم فرصت ضدعفونی و شستشوی دست ها را فراموش کنند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار