رئیس شورای هیئات مذهبی گلستان گفت: به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا پویش هیئت مجازی در گلستان راه اندازی شد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، علی اسدی شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه پویش «به توان ما» که به صورت تلویزیون اینترنتی، اجرا شد، اظهار کرد: کارهای جهادی هیئات مذهبی و گروه های مردمی در سال های گذشته مانند سیل را در استان شاهد بودیم و اکنون هم این گروه ها در بحث پیشگیری از کرونا فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در روزهای اول ورود ویروس کرونا در کشور ماسک پیدا نمی شد اما نیروهای مردمی به همراه هیئات مذهبی شروع به تولید و توزیع ماسک بین مردم کردند.

اسدی بیان کرد: برای پیشگیری از این ویروس، ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان شکل گرفت نیروهای مردمی، هیئات مذهبی، طلاب، بسیجیان، مجمع خیران و غیره پا به میدان گذاشتند.

وی گفت: پیج اینستاگرامی پویش راه اندازی شد که در این پیج مجموعه فعالیت های ستاد مردمی مبارزه با کرونا جهت اطلاع‌رسانی به نمایش گذاشته می‌شود.

اسدی با بیان این مطلب که در بحث سلامت اجتماعی پویش هیئت تعطیل نیست (هیئت مجازی) راه اندازی شد، افزود: هیئت سنگر اجتماعی است. وقتی هیئات نمی تواند مراسم خود را در فضای مسجد و حسینیه برگزار کنند مراسم را در فضای مجازی اجرا کنند.

رییس شورای هیئات مذهبی استان گلستان گفت: هیئات مذهبی با کمک نیروهای مردمی استان اولین بار در بندرگز به صورت خودجوش اقدام به ضدعفونی بانک ها، واحدهای صنفی، معابر و اماکن عمومی و مذهبی کردند و بعد از آن در شهرهای دیگر استان انجام شد.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار دعای هفتم سجادیه در ستاد مردمی مبارزه با کرونا چاپ شده و قرار است چاپ به ۱۰۰ هزار عدد افزایش یابد زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم باید در این ایام به این دعا متوسل شوند.

اسدی در پایان تاکید کرد: اگر در مکانی احتکار انجام شد با شماره ۱۲۴ تماس بگیرید تا بازرسان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی وارد عمل شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار