آیت الله حسینی گرگانی گفت : صرفِ ابتلای به ویروس کرونا سبب سقوط تغسیل و تکفین و نماز میت نمی شود، بله اگر تشخیص قطعیِ پزشکی این است که در هنگام غسل میّت، سرایت بیماری جدّی است، غسل میت به تیمم تبدیل می شود.

اگر پزشک تشخیص انتقال ویروس کرونا از میت داد تیمم جای غسل را می گیرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ آیت الله میرتقی حسینی گرگانی از اساتید حوزه علمیه قم در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار داشت : طی تماس تلفنی تعدادی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای انقلابی و قرارگاه‌های جهادی استان گلستان با بنده تشکر صمیمانه خودم را از تلاشهای مجدّانه مجموعه دست اندرکاران ستاد مقابله با بیماری کرونا به ویژه کادر درمانی پزشکان و پرستاران، نهادهای انقلابی و قرارگاه‌های جهادی و مردمی در راستای سلامت جامعه و مردم استان گلستان ابراز کردم.

آیت الله حسینی گرگانی افزود :  انجام کارهایی مثل تقسیم ماسک و مواد ضد عفونی در میان مردم و نیز ضد عفونی کردن معابر و مراکز پُر تردد از جمله کارهای خوبی ست که از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون انجام گرفته است.

وی تصریح کرد : اما کار واجبی که بر زمین مانده و آن عبارت از انجام امور مربوط به جانباختگان بر اثر این بیماری می باشد که باید مراحل تغسیل و تکفین و نماز و تدفین اموات مطابق با موازین شرعی صورت بگیرد .

حسینی گرگانی یادآور شد :  با توجه به سازماندهی طلاب جهادی و اعلام آمادگی آنها، می طلبد که مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان گلستان، تمهیداتی برای انجام این امر فراهم نموده و در قبال پیکرهای مؤمنانی که دار فانی را وداع گفته اند مسئولیت خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد :  صرفِ ابتلای به ویروس کرونا سبب سقوط تغسیل و تکفین و نماز میت نمی شود، بله اگر تشخیص قطعیِ پزشکی این است که در هنگام غسل میّت، سرایت بیماری جدّی است، غسل میت به تیمم تبدیل می شود.

آیت الله حسینی گرگانی گفت : با توجه به عدم سرایت بیماری و تجربه طلاب جهادی مستقر در غسالخانه قم اعم از آقایان و خانمها که با تجهیزات بازدارنده و پیشگیرانه جانباختگان را غسل داده و سرایتی هم صورت نگرفته است، لذا باید ضمن رعایت امور بهداشتی، وظیفه شرعی مربوط به احکام غسل، کفن، نماز و دفن اموات برای آنان اجرا شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار