جمعی از علمای ترکمن استان گلستان امروز شنبه با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی منطقه خواستار برگزاری دعا و استغاثه متمرکز در زمان واحد برای دفع بلایا به خصوص بیماری کرونا شدند.

فراخوان عبادت مجازی علمای ترکمن گلستان برای دفع کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در این فراخوان از مردم خواسته شده تا با تجمع زمانی دعا و نماز، ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم، برای اتمام بیماری کرونا و دفع بلای جهانی از درگاه پروردگار، خاشعانه دست به دعا بردارند.

زمان اعلام شده برای انجام این عبادت، ساعت ۲۰.۳۰ دقیقه دوشنبه ۲۵ فروردین تعیین شده و علمای اهل سنت گلستان از مردم خواستند در این زمان ۲ رکعت نماز نفل (غیرموکد) خوانده و صد مرتبه ذکر استغفر الله را بر زبان بیاورند.

 پیش از این نیز ریش‌سفیدان و معتمدان و روحانیان ترکمن منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و احتمال گسترش بالای آن در اجتماعات تصمیم گرفتند مردم را از برپایی چادرهای عزا تا عادی شدن شرایط منصرف کرده و سهم خود در بحران کرونا را این گونه ادا کنند.

علمای ترکمن و اهل سنت منطقه در دوران اوج کرونا نیز با اشاره به گمانه‌زنی کارشناسان مبنی بر روند رو به افزایش شیوع این بیماری از مردم خواسته بودند که کرونا و شیوع آن را جدی گرفته و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از حضور در اجتماعات پرهیز کنند که این رویه همچنان ادامه دارد.

علما و روحانیون اهل سنت استان چند روز قبل با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در مورد ضرورت احترام به اموات کرونایی خاطرنشان کردند: در برخی کشورهای اروپایی اجساد بسیاری از انسان ها در معابر و کلیساها انباشته و رها شده‌ در حالی که رهبر معظم انقلاب در این شرایط بحرانی، با درایت و تیزبینی از هیچ احکام و ارزش اسلامی چشم پوشی نکردند و برای حفظ حرمت مسلمانان استفتایی مبنی بر انجام حداقل واجبات در زمان غسل جان باختگان این بیماری ارایه کردند که موجب آرامش خاطر خانواده قربانیان کرونا شد.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به  چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار