مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: به تازگی مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به خانواده‌هایی که مددجوی کمیته امداد نیستند، ساکن حاشیه شهر‌ها هستند و شغل‌هایی داشته اند که با شیوع کرونا آسیب دیده اند واریز شده است.

پرداخت ۷۵ میلیارد تومان به نیازمندان آسیب دیده از کرونا/۷ کارمند کمیته امداد در اثر کرونا فوت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ فریدون قربانی مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری میزان، گفت: با توجه به متغییر بودن آمار مبتلایان به کرونا و همچنین فوتی‌های آن و در اختیار داشتن آمار مذکور توسط وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی استانها، آمار مددجویان مبتلا و فوتی هم در اثر بیماری کرونا متغیر بوده و در صورت مراجعه خانواده این عزیزان به ادارات کمیته امداد آمار مذکور قابل احصاء خواهد بود که در این خصوص سامانه‌ای طراحی کرده ایم که به زودی جهت ثبت مشخصات مددجویان مبتلا و یا فوتی بر اساس کد ملی مددجویی پس از تطبیق با سیستم جامع خدمات حمایتی در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و تبعات ناشی از بیماری کرونا در بین مددجویان را پایش خواهد نمود.

وی در ادامه بیان کرد: به نحوی که بر اساس مدارک مثبته چنانچه مددجویی دچار بیماری کرونا شده، فوت و یا در بیمارستان بستری شود به همراه میزان مساعدت‌های تخصیص یافته به وی در سامانه ثبت می‌گردد، تا کمیته امداد اطلاعات جامعی درباره آن‌ها داشته باشد؛ و بتواند متناسب وضعیت خانواده‌های آسیب دیده مساعدت لازم را انجام دهد.

قربانی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد همه شهدای در راه خدمت از جمله تعداد زیادی از همکاران جامعه پزشکی و پرستاری بیان کرد: متاسفانه در این بین تعدادی از همکاران عزیز کمیته امداد بعنوان سربازان خدمت مقدم خدمت رسانی به محرومین جان خود را از دست داده اند و تاکنون بیش از ۱۲۵ نفر هم بر اساس اطلاعات واصله مبتلاء به ویروس شدند که برای این عزیزان هم مانند سایر بیماران آرزوی شفای عاجل داریم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا کمیته امداد کیت تشخیص کرونا برای غربالگری مددجویان کمیته در اختیار دارد؟ تاکید کرد: خیر کمیته امداد کیت تشخیص کرونا در اختیار ندارد و با توجه به فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده وزارت بهداشت لزومی به این کار بصورت مستقل نبوده مددجویان ما هم همانند سایر مردم از طرح‌های غربالگری آن وزارت خانه استفاده خواهند نمود. نکته حائز اهمیت اینست که ما سعی کردیم در زمینه فراهم کردن بسته‌های بهداشتی و پیشگیرانه مساعدت لازم را با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج و سالمندان زمین گیر و دیگر بیمارانی که دارای نقص ایمنی هستند انجام دهیم به نحوی که مبالغ قابل توجهی جهت تهیه بسته‌های پیشگیرانه بهداشتی در اسفندماه سال قبل حساب آن‌ها واریز گردید.  تا بتوانند وسایل مورد نیاز خود را تهیه کردند و بعد از واریز مبالغ از طریق پیامک به خانواد‌ها اطلاع داده شد که مبالغ مذکور صرفا جهت تهیه وسایل بهداشتی پیشگیرانه از بیماری کرونا بوده است.

قربانی گفت: در این رابطه تاکنون طی دو مرحله ۳۵ میلیاردتومان به حساب مددجویان با اولویت شاخص‌های مطرح شده واریز گردیده است.

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: تعداد ۲۵ هزار بسته لوازم بهداشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ره در اختیار کمیته امداد قرار گرفت که با کمک همکاران امدادی و گروه‌های جهادی در بین مددجویان کمیته امداد استان‌های پرخطر گیلان، مازندران، گلستان، تهران، مرکزی، سمنان، اصفهان و قم توزیع گردید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار