اعضای سمن‌های گلستان از آمادگی علمی، تخصصی و اجرایی خود برای مشارکت در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در مناطق پرخطر و حاشیه‌نشین شهرهای استان خبر دادند.

عزم سمن‌های گلستان برای مقابله با شیوع کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ در جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد گلستان که شامگاه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد مقرر گردید آگاهی بخشی موثر و عمل گرا برای همه آحاد اجتماعی به ویژه حاشیه نشیان و اقشار پرخطر دارای حساسیت رفتاری مورد توجه سمن ها قرار بگیرد.

 بر اساس این مصوبه افراد معتمد در محلات کمتر برخوردار شناسایی و منابع  و امکانات بهداشتی با حمایت این افراد و با رعایت ملاحضات بهداشتی توزیع گردد.

اعضای سمن های مردمی گلستان تاکید کردند که هر گونه تهیه تولید و توزیع این اقلام باید زیر نظر کارشناسان بهداشتی صورت گیرد تا این بسته ها به عاملی برای انتقال ویروس کرونا  تبدیل نشود.

 بر اساس یکی دیگر از مصوبات این جلسه مقرر شد دانش آموختگان رشته های پزشکی و پرستاری توسط سمن ها شناسایی و در صورت تمایل این افراد طی لیستی منسجم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار بگیرند تا در صورت نیاز در امر درمان و مراقبت بیماران و یا حضور در نقاهت خانه های پیش بینی شده به ارائه خدمات داوطلبانه بپردازند.

 از دیگر مباحثی که در این جلسه مصوب شد ، حمایت روانی از خانواده های کادر درمانی بیمارستان های گلستان بود که مقرر شد سازمان های مردم نهاد فعال در روانشناسی و مشاوره، برنامه های مناسبی برای ارائه خدمات به خانواده های پرستاران و کادر درمانی پیش بینی و به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان در این جلسه گفت: با توجه به ماهیت تصدی گرایانه بسیاری از امور دولتی بدون شک وارد شدن سازمان های مردم نهاد جوانان می تواند به مراتب کم هزینه تر و سودمندتر برنامه های مختلف را اجرا کند.

بهمن طیبی اظهار داشت: ساماندهی و تغییر نگرش مدیران در حوزه سمن ها یک ضرورت جدی برای آینده فعالیت این مجموعه ها است که ارائه و اجرای طرح های مهم و تاثیرگذار، رسیدن به هدف های مورد نظر را آسان تر می کند.

 ۲۰۱ نفر در این جلسه ویدئو کنفرانسی شرکت کردند.

تاکنون ۳۱ تن بر اثر ابتلا به کرونا در گلستان جان خود را از دست دادند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار