کاهش قیمت گوشت و حمایت از پرورش دهندگان مرغ در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد رضا جامی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: خرید گوشت مرغ از تولید کنندگان استان تا زمان افزایش و تثبیت قیمت با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور (۱۲۹ هزار ریال ) بدون محدودیت ادامه خواهد یافت.

کم شدن تقاضای مصرف در فروردین ماه جاری به علت شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد تا قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار مصرف به زیر ۱۰ هزار تومان کاهش یابد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام گلستان؛ تعطیلی رستوران ها، هتل ها و لغو سفرهای نوروزی و کاهش تقاضا از ۱۱ استان دیگر را از دلایل عمده کاهش مصرف گوشت مرغ گرم تولیدی استان در پی شیوع ویروس کروتا برشمرد و گفت: این عوامل باعث شده تا شرکت در این مقطع زمانی برای خرید گوشت مرغ منجمد و حمایت از تولیدکنندگان و با هماهنگی دستگاه های مرتبط اقدام کند.

جامی بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان گوشت مرغ در گلستان با حمایت استانداری، سازمانهای جهادکشاورزی و صمت، اداره کل دامپزشکی و بخش خصوصی بویژه انجمن و کشتارگاه های طیور و اتحادیه و تعاونی های مرغداران استان صورت گرفت.

وی افزود: همچنین طرح حمایت از تولید کنندگان گلستان با رعایت وزن ۱۸۰۰ گرم برای هر قطعه با امکان و قابلیت صادرات تا هر زمان که نیاز به ضرورت خرید باشد، ادامه خواهد یافت.

به گفته وی پیش از این نیز یک هزار تن گوشت مرغ  از پرورش دهندگان گلستان با قیمت مصوب ۱۲۷ هزار ریال خریداری و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده بود.

گفتنی است روز گذشته مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران در گفتگو با ایرنا به کاهش ۵۰ درصدی گوشت مرغ در پی شیوع بیماری کووید - ۱۹ و کم شدن تقاضا اشاره و تصریح کرد: کاهش تقاضای مصرف گوشت مرغ ناشی از تعطیلی رستوران ها، تالارها، هتل ها، مهمانی ها و جلوگیری از عدم پاک سازی و قطعه بندی مرغ در واحدهای خرده فروشی است.

به گفته وی ۳۰ درصد مرغ تولیدی کشور به مصرف رستوران ها، تالارها و هتل ها می رسید.

مطابق گزارش مسوولان مرتبط در سازمان جهادکشاورزی گلستان در این استان ۹۸۳ واحد مرغداری فعال با جوجه ریزی ۲۹ میلیون قطعه در هر دوره پرورش ۴۵ روزه وجود دارد و ماهانه حدود ۲۵ هزار تن مرغ گوشتی در سطح آنها تولید می شود.

مرغ تولیدی در گلستان در تامین نیاز کشور نقش ویژه داشته بطوریکه روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار می شود و ۶۰۰ تن آن روانه استان های دیگر از جمله تهران می شود.

در استان گلستان علاوه بر پرورش ماکیان ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت اسمی ذبح ۴۴ هزار قطعه مرغ زنده در ساعت وجود دارد که ۶ کشتارگاه آن دارای کد "آی آر" بین المللی برای صادرات هستند.

استان گلستان به مرکزیت گرگان قطب تولیدات کشاورزی و دامی در کشور است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار