معاون ارشد سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ویروس کرونا «ویروسی است که تا مدت های طولانی و تا زمان ساخت واکسن در کمین نژاد بشر خواهد بود».

هشدار سازمان جهانی بهداشت: کرونا درحال گسترش است

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر دیوید نابارو در مصاحبه با برنامه «میت د پرس» شبکه خبری ان بی‌سی نیوز گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سرعت ابتلا به این ویروس جدید می‌تواند در آمریکا و اروپا کاهش یابد اما این ویروس همچنان در سایر مناطق جهان در حال پیشرفت است و چنین جوامعی در سراسر جهان به زیرساخت ها و ظرفیتی برای دفاع در مقابل شیوع این ویروس در ماه‌های آینده و تا قبل از برداشتن محدودیت‌ها و تلاش برای بازگشت به زندگی عادی نیاز دارند. وی افزود: مطمئن نیستیم که این ویروس نیز مانند آنفولانزا دوباره شیوع پیدا کند اما فکر می‌کنیم که این ویروس تا مدت های طولانی و تا زمان ساخت واکسنی که بتواند از ما محافظت کند، در کمین انسان است.
نابارو اظهار داشت: مساله اصلی درباره این ویروس خاص این است که هر جامعه یک نوع سپر دفاعی دارد و می‌تواند به محض شناسایی افراد مبتلا آن‌ها را ایزوله کرده و مانع شیوع ویروس شود. لازم است که هر کشوری از چنین ظرفیتی برخوردار باشد.
وی در پاسخ به انتقاد مقام های آمریکایی درباره عملکرد سازمان جهانی بهداشت گفت، سازمان متبوعش بهترین اطلاعاتی را که در چنین شرایطی می تواند داشته باشد، در اختیار داشت و چین اواسط فوریه(بهمن) بدون هیچ محدودیتی از تیم تحقیقات این سازمان برای بررسی اوضاع دعوت کرد.
این مقام سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی اش از همکاری جهانی برای مقابله با این ویروس گفت انتظار دارد شاهد همکاری بیشتری بین رهبران جهان باشد.
وی اظهار داشت؛ امیدوارم آنها متحد باشند و به جهان نشان دهند که بر این باورند که این تهدید جهانی را باید با وحدت همه کشورها و مردم آنها رفع کرد.
منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار